Chance for positivt svar

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MajaDk

Chance for positivt svar

Indlæg af MajaDk » 09.05.2017 19:33:03

Jeg er dansk statsborger, har fast arbejde, har ikke modtaget offentlige ydelser inden for de sidste 3 år. Jeg har egen bolig og over 100.000 kr. stående på min konto i banken.
Hvad er chancerne for et positivt svar ved ansøgning om familiesammenføring med min kæreste som oprindeligt er fra Ghana, men som pt. opholder sig i Sverige på arbejdsvisum (som dog snart udløber)?
Går virkelig og overvejer at lade os gift for derefter at søge om familiesammenføring. Da jeg ikke ønsker at flytte til Sverige pt.

Pelle

Re: Chance for positivt svar

Indlæg af Pelle » 09.05.2017 19:40:06

Hvis I ikke bliver gift er der ingen chance da man skal have boet sammen i 1.5-2år og kunne dokumentere dette hvis man "kun" er kærester. Ellers ud fra hvad du skriver lyder det da til du opfylder kravene (hvis I bliver gift).

MajaDk

Indlæg af MajaDk » 10.05.2017 18:04:11

Tak for svar Pelle.
Gav mig lidt mod på det, er dog lidt i tvivl om hvorvidt tilknytningskravet skal tolkes?

For udover dette opfylder vi kravene, jeg har bare svært ved at gennemskue hvordan de vurdere tilknytningskravet og hvad der vægtes her?.

For umiddelbart har han jo ingen anden tilknytning til DK andet end mig. Arbejde og venner har han jo kun haft i Sverige.

Pelle

Indlæg af Pelle » 10.05.2017 21:55:24

Tilknytningskravet er noget i opfylder i fællesskab, det er ikke kun på hans skuldre. Så hvis du altid har boet i DK (more or less), så er det nærmest opfyldt bare han har været her en enkelt gang som turist. I den forstand er det ligemeget at han har forholdsvis stærk tilknytning til Sverige - det vigtige er at du ikke har stærk tilknytning til sådan at I tilsammen er tættere knyttet til Ghana end DK.

Så hvis du ikke har stærke bånd til hverken Ghana eller Sverige så burde det være no problem med tilknytningskravet, hvis bare han har været på dansk jord.

Besvar