Er der andre, som har prøvet ikke at kunne sende alle filer, som skal sendes under forlængelse af opholdstilladelse? Vores overskred hurtigt de max 10 mb. Hvad gør man i sådan en situation? Hvordan har I sendt efterfølgende?
Vi vil gerne til politiet imorgen kl 9 og have lavet biometri og få tilbagerejsetilladelse. Kan vi det, selvom vi eksempelvis mangler at sende en fil der beviser vores bopæl?
Filer overskrider US' krav på 10 mb
Re: Filer overskrider US' krav på 10 mb
Nu ved jeg ikke hvor computer-kyndig du er, men du har sikkert scannet (eller taget billeder af) dokumenter i megahøj opløsning, der får filstørrelsen til at eksplodere. Når man smider et billede ind i en PDF, bliver det sat rent ind, og fylder det samme, lidt afhængigt af, hvilket program du har brugt.
Hvilke filer har du som udgangspunkt? Billeder fra en telefon? Scans fra en scanner? Hvordan har du genereret den PDF eller andre filer, du prøver at uploade?
Det nemmeste er at starte med at mindske størrelsen på de billeder, du har, altså f.eks. JPG filer. Det gøres nemt med f.eks. Paint.NET eller IrfanView, begge to gratis værktøjer til simpel billedbehandling.
At "skrumpe" en allerede genereret PDF er besværligt og værktøjer til at redigere PDF'er gratis hænger ikke på træerne.
Hvilke filer har du som udgangspunkt? Billeder fra en telefon? Scans fra en scanner? Hvordan har du genereret den PDF eller andre filer, du prøver at uploade?
Det nemmeste er at starte med at mindske størrelsen på de billeder, du har, altså f.eks. JPG filer. Det gøres nemt med f.eks. Paint.NET eller IrfanView, begge to gratis værktøjer til simpel billedbehandling.
At "skrumpe" en allerede genereret PDF er besværligt og værktøjer til at redigere PDF'er gratis hænger ikke på træerne.
Tak.
Det vil jeg prøve.
Det er egentligt bare printede sider, som jeg har scannet ind som en samlet pdf fil. Det endte i 13 mb
Det vil jeg prøve.
Det er egentligt bare printede sider, som jeg har scannet ind som en samlet pdf fil. Det endte i 13 mb
Alright, prøv at reducér kvaliteten af dine scans i dit scannerprogram, hvis det er muligt.
Jeg har tidligere brugt et program kaldet NAPS2 til at scanne, det var godt. Det kan downloades her:
https://sourceforge.net/projects/naps2/
Jeg har tidligere brugt et program kaldet NAPS2 til at scanne, det var godt. Det kan downloades her:
https://sourceforge.net/projects/naps2/