Servicemål?!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
BetinaMinLatt

Servicemål?!

Indlæg af BetinaMinLatt » 31.01.2017 18:16:08

Kære alle,
Håber at nogle kan berolige mig lidt. Vi søgte fs den 3 oktober, og min mand har været her siden august - først på visum og nu på det såkaldte processuelt ophold. På fredag er der gået 4 mdr.

Kan vi forvente svar inden de 5 mdr? Og hvis de godkender, hvor længe tager det så yderligere fra vi stiller sikkerhed til at han får opholdstilladelsen?

Jeg ved godt at der er advarsler imod indvandrerrådgivningen, men vi købte min mand's incoming forsikring derigennem og fik 25% rabat. For at forlænge skulle jeg så ringe til dem i indvandrerrådgivningen og aldrig har jeg snakket med en så negativ og nedladende mand. Selvom jeg KUN bedte om at han skulle forlænge forsikringen, så begyndte han at snakke om behandlingstiderne og sagde at når vi havde stillet sikkerhed, så ville der gå yderligere 1,5-3 mdr? Uden at kende vores sag, så trykkede han bare lige på alle de rigtige knapper, så da jeg lagde på måtte jeg lige stortude lidt i arrigskab. Han var simpelthen så uforskammet. Og da jeg kun ville forlænge med én måned sagde han at vi alligevel ikke ville opnå fs før om min. 3 mdr. :cry: Samtidig så var han så negativ omkring US's arbejde, og han fik det til at lyde som om, at vi i hvert fald ikke skulle regne med noget forløbig - selvom han jo ingenting ved om vores sag?

Nogen der har et opløftende input her? :roll: Kan man overhovedet regne med deres servicemål?!

Kram

closed1

Re: Servicemål?!

Indlæg af closed1 » 01.02.2017 06:50:37

Der er jo som du også har oplevet, en god grund til at der er advarsler mod indvandrerådgivningen .

Servicemålet er 5 måneder for simple sager , så normalt mon ikke i hører noget inden for de næste 4-6 uger .
Når garantien er stillet går der ikke ret lang tid inden opholdstilladelsen kommer .

BetinaMinLatt

Re: Servicemål?!

Indlæg af BetinaMinLatt » 01.02.2017 23:33:06

Tusind tak for svar!

Processen kan gøre en meget let frustreret og jeg havde bare lige brug for at få bekræftet at indvandrerrådgivningen tager fejl. Forstår bare ikke hvorfor de vil fejlinformerer omkring sådan noget :evil: Ikke at jeg troede på det han sagde, men følelserne sidder altså helt ude på tøjet her!

Vi venter spændt....

Besvar