Først og fremmest så er jeg dansk statsborger jeg flyttede til saudi Arabien med min mand i 2014. min mand har snart boet her i 7år og han har arbejde her osv. Jeg har ik lyst til at være her mere og vil gerne se om vi kan flytte til dk sammen. Og min mand vil slet ik flytte før han får et ja så det hele skal forgå mens han stadig bor i saudi Arabien og det skal lige siges at min mand er libanesere og har det libanesiske pas. Men har uddannelse fra USA og har arbejdet i USA i 10 år.
Jeg skal i denne månede flytte tilbage til dk hvor jeg vil arbejde lidt. Til sommer vil min mand kun komme på besøg. Og hvis alt bliver opfyldt ville jeg starte på FS efter sommer.
Mine spørgsmål :
1. Gør det noget hvis jeg har boet i saudi Arabien i snart 2,5 år. Kan jeg stadig søg FS ?
2. Jeg kender til alle kravene og dem kan vi opfylde jeg kan sagtens have over de 53.000kr i banken. Men må jeg være studerende og have et deltids arbejde mens jeg søger FS? Eller passer det at man skal have eller må kun have et fuldtidsarbejde ?
3. Tilknytningskravet : min mand har aldrig været i Dk vi tænker om han måske kunne komme til sommer og besøg mig men ville jeg have opfyldt dem selvom jeg har boet snart i 2,5 år i saudi Arabien og han har boet i 7 år i saudi Arabien ? Som sagt har jeg boet i dk i hele mit lov da jeg er født og opvokset og forlod dk i 2014 og jeg fylder 26 år til feb.
4. Hvis nu min mand får ja og får et opholdstilladelse må man gerne tage på ferier ? Altså man kan jo kun få permanent opholdstilladelse efter 8 år. Men igennem de 8 år har han ret til at tage på ferier ? F.eks til jul? Eller i påske nogen små ferier.
5. Hvor lang tid plejer man vente for at gå svar til FS?
PS. Vi er gift i Libanon så før jeg søger FS så ville jeg få dem oversat til,engelsk i Libanon også få dem stemplet på den danske ambassade i Libanon.
Så min mand har læst i USA arbejdet i 10 år i USA. Han har det libanesiske statsborger. Han flyttede til saudi Arabien i 2010 da han fik tilbudt et arbejde her som skolelærer vi blev gift i Libanon i 2013 jeg flyttede hen til ham i 2014 har aldrig fået opholdstilladelse i saudi var kun pp visum og hver 6 månede skulle jeg forny. Og jeg kom på det libanesiske pas da det var umuligt fra det danske.
Håber i kan svare på mine spørgsmål.