Hej
Kan nogen hjælpe med følgende:
Vi skal søge om forlængelse af opholdstilladelse næste år.
Min kones tilladelse ophører i juni, men vi vil gerne rejse til hendes hjemland netop i juni (gerne før skæringsdatoen) og opholde os der i et par måneder.
Pga arbejde er jeg måske nødt til at tage hjem tidligere end kone og barn.
Er der et problem i, at min kone rejser tilbage alene (uden mig: hun er her pga. ægtefællesammenføring) og med barn (som har dansk pas)? På dette tidspunkt har hun jo ikke et opdateret opholdskort eller en opholdstilladelse.
Indrejse uden opholdskort
Re: Indrejse uden opholdskort
Det vil ikke være muligt at rejse ind uden opholdskort/visum/tilbagerejsetilladelse.
Hej Skaanebo
Jeg satser på, at vi får et stempel hos politiet, så hun kan komme ind efter endt ophold.
Men er sådan et stempel nok til at rejse ind i landet på egen hånd og med barn - ugen ægtefælle ved sin side?
Jeg satser på, at vi får et stempel hos politiet, så hun kan komme ind efter endt ophold.
Men er sådan et stempel nok til at rejse ind i landet på egen hånd og med barn - ugen ægtefælle ved sin side?
I skal søge en tilbagerejse tilladelse til din kone.
Tilbagerejse tilladelse er et andet ord for schengen visa.
Du kan læse mere om det her :
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/spoergs ... adelse.htm
Tilladelsen kan gives for max 90 dage.
Hvis jeres ophold er længere end 90, skal i søge en tilbagerejse tilladelse der er gyldig omkring perioden hvor I skal tilbage til Danmark.
Søg tilbagerejse tilladelsen inden i forlader Danmark, det tager 2 til 4 uger.
Man kan også få den i udlandet på ambassaden, det er besværligt og dyrt,
gebyr på minimum 1000kr og fremmøde 2 gange.
Tilbagerejse tilladelse er et andet ord for schengen visa.
Du kan læse mere om det her :
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/spoergs ... adelse.htm
Tilladelsen kan gives for max 90 dage.
Hvis jeres ophold er længere end 90, skal i søge en tilbagerejse tilladelse der er gyldig omkring perioden hvor I skal tilbage til Danmark.
Søg tilbagerejse tilladelsen inden i forlader Danmark, det tager 2 til 4 uger.
Man kan også få den i udlandet på ambassaden, det er besværligt og dyrt,
gebyr på minimum 1000kr og fremmøde 2 gange.