Hej
På vegne af en veninde:
Hun og hendes danske mand blev gift og søgte familiesammenføring. Dog var de så "dumme" at de søgte EFTER hendes opholdstilladelse som au pair var udløbet.
Som jeg har fået forklaret er ansøgningend erfor afvist og hun skal udrejse.
Hun spørger mig så om hun får indrejseforbud. Altså hun er med på at rejse hjem og så lade manden søge om FS.
Som jeg mindes, så hvis hun nu bare rejser hjem nu og søger FS, så har et eventuelt indrejseforbud pga ophold efter visa udløb, ingen betydning for FS?
Ansøgning efter visa udløb - indrejseforbud?
Re: Ansøgning efter visa udløb - indrejseforbud?
Hej,
Hvis de søgte om FS efter hendes au pair visa var udløbet, eller at hun på anden måde har fået en udrejse dato, så er hendes ophold dermed ikke gyldig og det vil resultere i afslag på FS ansøgning og det vil automatisk give hende 3-5 års karantæne på turistvisum, fordi hun dermed opholdt sig ulovligt i Danmark.
Så det korte svar: JA, du er helt korrekt på den.
Og til det sidste spørgsmål, så er svaret også JA, du er korrekt på den.
En evt. karantæne på turistvisum har ingen indflydelse på FS ansøgning, hvis den indleveres i hjemlandet.
Jeg er ikke så meget inde i reglerne omkring FS ansøgning ved brug af EU reglerne, men tag at læse lidt på det, måske det er en mulighed.
Mvh.
Zyph
Hvis de søgte om FS efter hendes au pair visa var udløbet, eller at hun på anden måde har fået en udrejse dato, så er hendes ophold dermed ikke gyldig og det vil resultere i afslag på FS ansøgning og det vil automatisk give hende 3-5 års karantæne på turistvisum, fordi hun dermed opholdt sig ulovligt i Danmark.
Så det korte svar: JA, du er helt korrekt på den.
Og til det sidste spørgsmål, så er svaret også JA, du er korrekt på den.
En evt. karantæne på turistvisum har ingen indflydelse på FS ansøgning, hvis den indleveres i hjemlandet.
Jeg er ikke så meget inde i reglerne omkring FS ansøgning ved brug af EU reglerne, men tag at læse lidt på det, måske det er en mulighed.
Mvh.
Zyph
Re: Ansøgning efter visa udløb - indrejseforbud?
Tak for svar.
Men da hun nu er taget hjem, vælger de nok blot at søge FS mens hun er hjemme.
Men da hun nu er taget hjem, vælger de nok blot at søge FS mens hun er hjemme.