Tak for jeres engagement i denne side og de mange brugbare forummer og kommentarer.
Jeg og min chilenske kaereste er pt ved at planlaegge at flytte til Danmark omkring sommer 2018, hvilket falder sammen med at jeg skal til at soege visum paa ny her i Chile, og jeg er nu kommet i tvivl om, hvad jeg boer goere.
Jeg har haft midlertidig opholdstilladelse siden Dec 2015 paa baggrund af arbejde og skal nu vaelge mellem ENTEN at forlaenge mit arbejdsvisum med et aar mere ELLER soege permanent opholdstilladelse. Jeg havde egentlig valgt den sidste loesning, da den paa mange maader er nemmere og giver mere frihed i forhold til datoer, men nu er jeg kommet i tvivl om, om en permanent opholdstilladelse i Chile kan have negativ indflydelse paa vores fremtidige ansoegning om familisammenfoering.
Her er lidt basisinfo:
- Jeg er 25 aar, min kaereste er 26 (jeg opfylder altsaa ikke 26-aars kravet).
- Vi har boet sammen i Chile siden Feb 2015 (jeg flyttede officielt min adresse til udlandet omkring Aug 2015).
- Min kaereste besoegte mig i Danmark i 2 maaneder fra Dec 2014 - Feb 2015 og vi tager til Danmark for at fejre jul i aar.
- Min kaereste har mulighed for at tage et aar i Danmark med Work & Travel visa. Vil dette vaere noedvendigt eller en god idé i forhold til tilknytningskrav, hvis jeg vaelger den permanente opholdstilladelse nu?
Jeg haaber, nogle af jer kloge hoveder kan hjaelpe mig paa rette vej
De bedste hilsener,
Ditte