Arbejde

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Xoshawist

Arbejde

Indlæg af Xoshawist » 23.08.2016 18:29:27

Hej
Når jeg søger om FS skal jeg så have et arbejde eller er det iorden at være studerede på SU samt have en forholdsvis stor opsaring?

Hvilke regler er der for forsørning osv,? Ud fra hvad jeg har læst skal man have de 50.000 + på kontoen samt ikke have modtaget ydelser i tre år. Er der andre regler så som at man skal have arbejde eller ligende?

På forhånd tak

Calle2

Re: Arbejde

Indlæg af Calle2 » 23.08.2016 20:59:37

Der er ikke regler om, at man skal have et arbejde. Kun det med de 3 år uden ydelser via lov om aktiv socialpolitik. Jeg blev dog spurgt, da vi indleverede ansøgningen, om hvordan jeg havde tænkt mig at forsørge min kone (med under et år af studiet kan jeg tage slutlån så det rækker sammen med mit studiejob - så blev der ikke spurgt mere ind til det).

De 53.000 og lidt mere kan man enten selv stille på en konto (den billigste løsning, hvis man kan undvære pengene i nogle år - de 20.000 bliver dog frigivet efter bestået dansk prøve A1). Eller man kan lave en anfordringskonto, hvor en bank lover at ville låne pengene til én, hvis kommunen beder om (fordi den familiesammenførte har bedt om ydelser ud fra lov om aktiv socialpolitik - hvis ellers han/hun kommer i arbejde er en A-kasse derfor at anbefale).

Besvar