Boligforhold
Boligforhold
Hejsa.
Jeg er lidt usikker på det der med boligforhold i forhold til FS. Jeg har en 95 m2 rækkehus. Vi er 6 mand i huset fordelt således.
1 barn (12 år) 2/12
2 børn (9 år & 5 år) 7/7, hvor 1 er hjemmeboende.
1 barn (0 år) 100% hjemmeboende
Det vil da ikke havde nogen betydning for en FS, vel?
Jeg er lidt usikker på det der med boligforhold i forhold til FS. Jeg har en 95 m2 rækkehus. Vi er 6 mand i huset fordelt således.
1 barn (12 år) 2/12
2 børn (9 år & 5 år) 7/7, hvor 1 er hjemmeboende.
1 barn (0 år) 100% hjemmeboende
Det vil da ikke havde nogen betydning for en FS, vel?
Venligst
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Boligforhold
Hvor mange beboelsesrum (værelser, stuer) er der i huset? Det er det, du skal kigge på, ikke kvadratmeter.
Der må bo 2 personer pr. beboelsesrum, så hvis der mindst er 2 værelser og en stue, så er det OK.
Der må bo 2 personer pr. beboelsesrum, så hvis der mindst er 2 værelser og en stue, så er det OK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Men hvorfor skal jeg oplyse størrelsen på værelserne, hvis det "bare" er antallet af værelser der lægges vægt på, på FA1'rn?
Venligst
-
mh1
- Kontakt:
Fordi det skal være besværligt. Men står det ikke i din lejekontrakt, og er det et kæmpeproblem? Der er næppe nogen juridiske konsekvenser, hvis du er nødt til at skønne og angiver at et værelse er 12 m2, men det i virkeligheden kun er 11. Jeg har endnu ikke hørt eller læst om at US kommer ud og måler værelser op.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Du skal oplyse størrelsen på værelserne, fordi nogen værelser kan være så små, at der ikke kan sove 2 personer i dem. Hvis I f.eks. skal bo 6 personer i lejligheden, skal der være 3 regulære værelser, I kan sove i. Og derfor nytter det ikke, at det ene af de 3 "værelser" er et udvidet kosteskab på 2½ m2, hvor der dårligt nok kan stå en seng.
Der er ikke et egentligt mindrekrav for værelsernes areal, så det er en "konkret vurdering fra sag til sag", som det hedder. Derfor skal US vel også se en plantegning, så de f.eks. kan se, om værelset er 6 meter langt men kun 1 meter bredt og af den grund uegnet til beboelse.
Der er ikke et egentligt mindrekrav for værelsernes areal, så det er en "konkret vurdering fra sag til sag", som det hedder. Derfor skal US vel også se en plantegning, så de f.eks. kan se, om værelset er 6 meter langt men kun 1 meter bredt og af den grund uegnet til beboelse.
-
mh1
- Kontakt:
http://www.altomhus.dk/viden/beboelsesrum
"Et beboelsesrum er defineret i byggelovgivningen som et rum til ophold af længere varighed, herunder natophold. Beboelsesrum er fx værelser og opholdsstue, mens hobbyrum og bade- wcrum ikke er opholdsrum."
Et rum på 2,5 m2 (fundivers eksempel) er dermed ikke et beboelsesrum, for det er ikke egnet til "ophold af længere varighed, herunder natophold" for personer.
"Et beboelsesrum er defineret i byggelovgivningen som et rum til ophold af længere varighed, herunder natophold. Beboelsesrum er fx værelser og opholdsstue, mens hobbyrum og bade- wcrum ikke er opholdsrum."
Et rum på 2,5 m2 (fundivers eksempel) er dermed ikke et beboelsesrum, for det er ikke egnet til "ophold af længere varighed, herunder natophold" for personer.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG