Forlængelse af opholdstilladelse
-
tonga
Forlængelse af opholdstilladelse
Min kones 3 års opholdstilladelse udløber til december '16 så vi skal snart til at søge forlængelse og det er for tredje gang. Hun har været her siden 2009.
(hun stod ellers til permanent ophold om bare 2 mdr men med 30 timers arbejde om ugen de sidste mange år er hun pludselig ikke kvalificeret til dette)
Jeg har læst at hun kan få 5 års ophold næste gang. Men så står der også et sted at hun ikke kan få længere end hendes pas gælder. Thai pas udstedes desværre kun for 5 år af gangen og passet udløber allerede i sommeren 2018.
Gælder denne regel stadig nu hvor der ikke sættes noget i pas men man får opholdskort ?
Jeg tvivler meget på vi kan få fornyet hendes pas nu på thai-ambassaden i DK, men med de gebyrer der er kommet på opholdstilladelser så skulle vi helst ikke allerede forny ophold igen i 2018 bare fordi pas er udløbet. Og da vi også har 2 børn som følger mors ophold, så er det jo pludselig mange gebyr penge.
(hun stod ellers til permanent ophold om bare 2 mdr men med 30 timers arbejde om ugen de sidste mange år er hun pludselig ikke kvalificeret til dette)
Jeg har læst at hun kan få 5 års ophold næste gang. Men så står der også et sted at hun ikke kan få længere end hendes pas gælder. Thai pas udstedes desværre kun for 5 år af gangen og passet udløber allerede i sommeren 2018.
Gælder denne regel stadig nu hvor der ikke sættes noget i pas men man får opholdskort ?
Jeg tvivler meget på vi kan få fornyet hendes pas nu på thai-ambassaden i DK, men med de gebyrer der er kommet på opholdstilladelser så skulle vi helst ikke allerede forny ophold igen i 2018 bare fordi pas er udløbet. Og da vi også har 2 børn som følger mors ophold, så er det jo pludselig mange gebyr penge.
-
fundiver199
Re: Forlængelse af opholdstilladelse
Man kan stadig kun få midlertidig opholdstilladelse indtil 3 måneder før, ens pas udløber. Årsagen er, at det skal være muligt at forlade Danmark, såfremt man ikke søger om forlængelse af sin opholdstilladelse, eller får afslag på forlængelse. Og det kan man jo ikke uden et gyldigt pas.
Hvorfor skulle det ikke være muligt at få fornyet passet på ambassaden? Det ville jeg da undersøge nærmere. Og hvis det er muligt, ville jeg sende det ny pas til Udlændingstyrelsen. Hvis de får det ny pas, før de træffer afgørelse, vil de kunne forlænge for en længere periode end blot til foråret 2018. Der er ikke noget i vejen for først at skaffe det ny pas, medens de behandler ansøgningen om forlængelse. Det tager dem sikkert alligevel 4-5 måneder at behandle den. Og det er nok mere, end ambassaden skal bruge på at udstede et pas.
Hvorfor skulle det ikke være muligt at få fornyet passet på ambassaden? Det ville jeg da undersøge nærmere. Og hvis det er muligt, ville jeg sende det ny pas til Udlændingstyrelsen. Hvis de får det ny pas, før de træffer afgørelse, vil de kunne forlænge for en længere periode end blot til foråret 2018. Der er ikke noget i vejen for først at skaffe det ny pas, medens de behandler ansøgningen om forlængelse. Det tager dem sikkert alligevel 4-5 måneder at behandle den. Og det er nok mere, end ambassaden skal bruge på at udstede et pas.
Jeg mener da at 30 timers arbejde om ugen er lig med fuldtidsbeskæftigelse ifølge US. Er de noget jeg har misforstået?tonga skrev:(hun stod ellers til permanent ophold om bare 2 mdr men med 30 timers arbejde om ugen de sidste mange år er hun pludselig ikke kvalificeret til dette)
nyidanmark.dk skrev:Fuldtidsbeskæftigelse er arbejde med en gennemsnitlig arbejdstid her i landet på mindst 30 timer om ugen, svarende til mindst 120 timer per måned.
-
tonga
tak, det har du ret i at det står der. Det anede jeg ikke. Jeg troede at fuldtid var 37 timer.
Men det ændrer dog ikke noget for os da hun heller ikke kan opfylde to af de fire nye tillægskrav endnu.
Hun har "kun" taget dansk 1, som jo tidl var nok. Men den dansk2 kunne hun såmænd godt klare nu, så den skal hun tilmeldes til efteråret under alle omstændigheder.
270.000 i årsindtægt er umuligt at nå med 30 timer om ugen til 135 kr i timen.
Dansk3 er også umuligt.
Anyway, vi må betale og søge alm ophold til efteråret.
Men det ændrer dog ikke noget for os da hun heller ikke kan opfylde to af de fire nye tillægskrav endnu.
Hun har "kun" taget dansk 1, som jo tidl var nok. Men den dansk2 kunne hun såmænd godt klare nu, så den skal hun tilmeldes til efteråret under alle omstændigheder.
270.000 i årsindtægt er umuligt at nå med 30 timer om ugen til 135 kr i timen.
Dansk3 er også umuligt.
Anyway, vi må betale og søge alm ophold til efteråret.
Kan sagtens forstå at det kan misforstås så det var godt det blev ryddet af vejen.
Kender godt jeres situation og er i samme båd. Pga. stramningerne kan vi først søge om permanent opholdstilladelse i 2018, men på det tidspunkt har de jo nok strammet skruen endnu mere så det bliver fuldstændigt umuligt for almindelige mennesker.
Kender godt jeres situation og er i samme båd. Pga. stramningerne kan vi først søge om permanent opholdstilladelse i 2018, men på det tidspunkt har de jo nok strammet skruen endnu mere så det bliver fuldstændigt umuligt for almindelige mennesker.
-
tonga
Jeg har lige et tillægsspørgsmål.
Er det korrekt at det ingen betydning har hvornår begge børns thailandske pas udløber i forhold til fornyet opholdstilladelse, da deres opholdstilladelse følger min kones ?
Altså at de i princippet kan være uden pas?
Så vi faktisk nøjes med at forny min kones pas?
-og børn vil uanset hvornår deres pas udløber få samme ophold som min kone får.
Pigen er 13 år og har 3,5 år tilbage på sit pas.
Drengen er 11 år og har 1,5 år tilbage på sit pas. (vi forventer at han snart får et dansk pas)
Er det korrekt at det ingen betydning har hvornår begge børns thailandske pas udløber i forhold til fornyet opholdstilladelse, da deres opholdstilladelse følger min kones ?
Altså at de i princippet kan være uden pas?
Så vi faktisk nøjes med at forny min kones pas?
-og børn vil uanset hvornår deres pas udløber få samme ophold som min kone får.
Pigen er 13 år og har 3,5 år tilbage på sit pas.
Drengen er 11 år og har 1,5 år tilbage på sit pas. (vi forventer at han snart får et dansk pas)
Børnene skal også have deres pas fornyet .
-
tonga
Øv øv...
Men hvad betyder de sidste to linier her så, kan du forklare det ?
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... n/barn.htm
Men hvad betyder de sidste to linier her så, kan du forklare det ?
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... n/barn.htm
Jeg ved kun at nogen jeg kender er blevet bedt om at fremvise børnenes pas .
Men man skal ikke indsende kopi af gyldig pas for at søge forlængelse af opholdstilladelse for børn . Men derimod skal moren have gyldig pas , der varer ud over den tid en forlængelse der gives.
Men man skal ikke indsende kopi af gyldig pas for at søge forlængelse af opholdstilladelse for børn . Men derimod skal moren have gyldig pas , der varer ud over den tid en forlængelse der gives.