Er der nogle andres sager der er/har været blevet forsinket?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
venterspaendt

Er der nogle andres sager der er/har været blevet forsinket?

Indlæg af venterspaendt » 03.05.2016 15:07:26

Vi fik at vide at vores sag var kompliceret i Marts, og at de desværre ikke kunne overholde deres behandlingstids mål, og at vi ville få svar på den senest i April. Nu er vi i Maj og der er i følge US ikke sket noget nyt i sagen.

Det sætter meget stort pres på vores ægteskab og vi er desperate for at få svar.

Er der andre der er forsinket, eller har været det? Hvad er jeres tidslinjer, og var jeres sag enkel/kompliceret?

Torkild

Re: Er der nogle andres sager der er/har været blevet forsinket?

Indlæg af Torkild » 09.05.2016 23:33:48

Vi ansøgte om ægtefællesammenføring den 21. januar 2016. Behandlingen af vores ansøgning er lige netop begyndt i denne uge. Vi har dog fået et brev om at de ikke kan overholde de oprindelige servicemål og at vi skal henholde os til de nye servicemål. Vores sag er fuldt oplyst, fra ansøgningsdatoen, og burde derfor tage max 5 måneder fra den 21. januar.

Lise123

Indlæg af Lise123 » 14.05.2016 13:48:07

Vi søgte om familie sammenføring den 3/12-15 og venter stadig på svar. Vi er blevet bedt om at stille en sikkerhedsstillelse. Dette gjorde vi også, men banken har desværre lavet en fejl hvor de har sendt papirerne direkte til US og ikke til kommunen. Så vi får desværre først afvide præcis når der er gået 5 måneder af US at den ikke er godkendt. Så vi er startet forfra med papirerne og venter stadig. Er der nogle andre der har prøvet lign? Jeg er meget ked af at sådan nogle fejl kan ske og man kommer nederst i bunken igen. Det er hårdt at være på den anden side end dem der krydser papirerne af :(

JamTheDane

Indlæg af JamTheDane » 14.05.2016 18:39:16

Vi søgte den 22/12 2015, og fik opholdstilladelse den 29/4. Jeg går ud fra at sagen var simpel.

Underligt med papirene fra banken, vi fik bare vores med og tog selv ned på kommunen dagen efter og afleverede dem.

Lise123

Indlæg af Lise123 » 15.05.2016 14:07:42

De siger at 40% af alle banker laver den fejl med at sende det til US og ikke til kommunen. Jeg tog derfor også papirerne i hånden og afleverede dem til kommunen selv. Men vi er desværre jo tilbage i vente position hvilket efterhånden er et enormt pres på vores forhold.
Jeg er nervøs for at US tager sig lang tid efter at der har været en fejl.
Er der nogle der har prøvet noget lign? Eller kan man regne med US gør sagen færdig når de modtager det for ligesom at lukke vores sag ned og gøre den færdigt ? Eller kan man regne med at komme bagerst i bunken igen?:(

larsmand

Indlæg af larsmand » 16.05.2016 01:11:41

Lise forstår ikke helt........ du skriver i et indlæg.... Jeg tog derfor også papirerne i hånden og afleverede dem til kommunen selv. og et andet......Dette gjorde vi også, men banken har desværre lavet en fejl hvor de har sendt papirerne direkte til US og ikke til kommunen....
Hvad mener du så lige at du gjorde..?????)))

Men til trådopretter, så tænker jeg at den samlede ventetid nok kommer op i nærheden af 1 år.... helt vildt og helt tosset......

Lise123

Indlæg af Lise123 » 16.05.2016 22:36:25

Jeg mener at først afleverede jer papirerne i banken. Derfra sendte de så ved en fejl papirerne direkte til US og ikke til kommunen. Derfor modtager jeg et brev nogle uger senere om at kommunen ikke har godkendt sikkerhedsstillelsen, hvilket giver god mening når den slet ikke har været indenom kommunen. Derfor gik jeg i banken og fik dem til at skrive under, tog papirerne i hånden og afleverede selv papirerne. De er nu under behandling "igen" og vi bliver nu skubbet i tiden. Nu venter vi svar fra kommunen som skal informerer os om at de har sendt det til kommunen og derefter skal US træffe den endelige afgørelse. Jeg er nervøs for meget tid det i sidste ende kommer til at koste os.

larsmand

Indlæg af larsmand » 18.05.2016 08:24:57

Jamen naturligvis kommer det til at koste i tid..... MEN, når US er nået så langt at de har bedt om en sikkerhedsstillelse er det fordi sagen i princippet er færdigbehandlet... ))) SÅ der plejer ikke at gå lang tid efter at de har modtaget sikkerhedsstillelsen inden FS og opholdstilladelsen bliver sendt..... Jeg er sikker på at det er indenfor 1 måned efter at de har modtaget den fra kommunen.... Og kommunen har 3 uger til at sende den til US, men hvis i beder dem pænt plejer de at gøre det næsten med det samme.
Jeg ville nok lige ringe til US for at gøre dem opmærksom på at fejlen lå i banken og at I var uden skyld i det.

Besvar