Hvornår kan man søge om tilbagerejsetilladelse? Min kone ankom til Denmark den 27 marts 2016, vi fik afleveret ansøgningen en 25-04-2016, og har fået kvittering om at den er modtaget. Da min kone,om kommer fra Bosnien vil gerne ned og være lidt sammen med sin familie, har hun bruge for en tilbagerejsetilladelse, så hun kan vende tilbage igen. Har hørt noget med at der skal går 3 måneder fra indrejsen før man kan søge om tilbagerejsetilladelse. Kan man fx søge om tilbagerejsetilladelse før de 3 måneder er gået, men selve rejsen er udenfor de 3 måneder?
tilbagerejsetilladelse
tilbagerejsetilladelse
Hej alle. Er ny her
Hvornår kan man søge om tilbagerejsetilladelse? Min kone ankom til Denmark den 27 marts 2016, vi fik afleveret ansøgningen en 25-04-2016, og har fået kvittering om at den er modtaget. Da min kone,om kommer fra Bosnien vil gerne ned og være lidt sammen med sin familie, har hun bruge for en tilbagerejsetilladelse, så hun kan vende tilbage igen. Har hørt noget med at der skal går 3 måneder fra indrejsen før man kan søge om tilbagerejsetilladelse. Kan man fx søge om tilbagerejsetilladelse før de 3 måneder er gået, men selve rejsen er udenfor de 3 måneder?
Re: tilbagerejsetilladelse
At ansøge om tilbagerejsetilladelse indenfor de første 2 måneder er næsten håbløst... Med mindre det er tvingende nødvendigt, såsom alvorlig sygdom i familien.
Det virker jo i nogens øjne lidt mærkeligt at straks man har søgt om FS, så vil man tilbage til sit hjemland fordi man savner sin familie... Når man ansøger om FS er det jo netop fordi man gerne vil være sammen med sin nye familie/ægtefælle her i Danmark...))
Det virker jo i nogens øjne lidt mærkeligt at straks man har søgt om FS, så vil man tilbage til sit hjemland fordi man savner sin familie... Når man ansøger om FS er det jo netop fordi man gerne vil være sammen med sin nye familie/ægtefælle her i Danmark...))
Hvad med noget så basalt som sommerferie? Her er jo ikke tale om flygtninge eller folk på offentlig forsørgelse, er det ikke en gyldig grund?larsmand skrev:At ansøge om tilbagerejsetilladelse indenfor de første 2 måneder er næsten håbløst... Med mindre det er tvingende nødvendigt, såsom alvorlig sygdom i familien.
Nej det er ingen gyldig grund.... desværre.....
Vi blev selv afvist, selvom jeg havde booket hoteller i Italien... Og vi gerne ville holde vores bryllupsrejse..... Vi måtte vente...)))
Vi blev selv afvist, selvom jeg havde booket hoteller i Italien... Og vi gerne ville holde vores bryllupsrejse..... Vi måtte vente...)))
Men jeg er da ret sikker på at hvis du søger kort før at din kone vil på ferie i Bosnien, altså efter 3 måneder her på processuelt ophold, så får hun da nok sin tilbagerejsetilladelse.gabo skrev:Hej alle. Er ny her![]()
Kan man fx søge om tilbagerejsetilladelse før de 3 måneder er gået, men selve rejsen er udenfor de 3 måneder?