Tilbagerejsetilladelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
frk.bak

Tilbagerejsetilladelse

Indlæg af frk.bak » 03.05.2016 19:55:38

Kære ÆUG.
Jeg er gift med en dejlig mand fra Colombia. Vi mødtes da jeg var 21 år, så vi var glade, da vi endelig kunne indgive ansøgning om familiesammenføring, da jeg i januar fyldte 23½ år. Vi indgav ansøgningen hos politiet og spurgte efter en tilbagerejsetilladelse samtidig, da min mand skulle færdiggøre sit sidste semester på universitet hjemme i Colombia. Vi fik afvide, at de max kunne give den for 3 måneder (Han ville være væk i 5), men så længe vi ville overholde reglen om turtistvisum på max 3 måneder her og min. 3 måneder væk fra DK, så var det intet problem for ham at rejse tilbage i juli og blive her indtil de forhåbentlig havde sagt ja til os. Nu her i maj modtager vi endelig vores første svar fra US, hvor de siger, at de mangler en plantegning af vores lejlighed, hvilket vi ikke troede var et krav. Den sender vi gerne, men nu står der tilgengæld desværre, at hvis han er rejst ud af DK uden tilbagerejsetilladelse, kan han som udgangspunkt ikke komme tilbage til Danmark før US har taget stilling til, om han kan få opholdstilladelse.

Det gjorde mig simpelthen så ked af det, fordi vi havde forsøgt at høre os om alle regler inden og jeg har gentagende gange ringet til US om spørgsmål til rejse, ændring af hans navn og lejligheden uden at de har givet mig et brugbart svar. Betyder dette virkelig, at han heller ikke må kunne på sit turist visum og vi kan risikere at vente endnu længere tid før vi endelig kan være sammen?
Hvis ja, vil vi så kunne speede op processen hvis han får en korrekt jobtilbud?

På forhånd tusind tak for jeres hjælp,
Mvh Lone

szaabi

Re: Tilbagerejsetilladelse

Indlæg af szaabi » 09.05.2016 18:32:37

Hej Lone,
Jeg kan desværre ikke svare dig på dine spørgsmål, men jeg vil spørge dig om hvem man skal kontakte for en tilbagerejsetilladelse?
På forhånd tak

frk.bak

Re: Tilbagerejsetilladelse

Indlæg af frk.bak » 09.05.2016 19:54:57

Du kan møde personligt op på Borgerservice i København. Hvis du bor uden for storkøbenhavn, kan du aflevere ansøgningen hos det lokale politi. Ansøgningskeamaet hedder TBT/US og findes på nyidanmark.dk :)

Besvar