AFSLAG!!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Saara

AFSLAG!!

Indlæg af Saara » 27.04.2016 19:54:56

Hej
Jeg ved simpelt hen ikke hvad jeg skal gøre nu! :(
Min mand og jeg har fået afslag på vores ansøgning om familiesammenføring. Jeg har lånt nogle penge til depositum på ....... kr. som desværre går under lov om aktiv socialpolitik.
Inden jeg sendte ansøgningen af sted ringede jeg til Udlændingestyrelsen for at høre om det var et problem og de fortælte at det ikke var, da det bare var til depositum og ikke var et beløb jeg brugte til forsørgelse. Og nu har vi jo fået afslag for det!!!
Er der nogen der kan hjælpe os med at gå videre pleaseeeee, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu. Skal jeg klage? Får jeg noget ud af det, da det er rigtigt det de skriver?

Håber der er nogen der kan hjælpe os.

TurtleShell
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: AFSLAG!!

Indlæg af TurtleShell » 30.04.2016 13:35:18

Jeg vil lige først og fremmest fortælle, at jeg ikke har været i den situation, så jeg taler blot ud fra min logik.
Hvis de fortalte dig, at det ikke gjorde noget, og du ikke har misforstået noget; så lyder det da ikke som andet end, at de ligefrem har snydt dig. Jeg ville helt sikkert klage. Evt. prøve at finde frem til, hvem jeg nu talte med dengang.
Som sagt, hvis det ikke var en misforståelse, så er det da fejlinformation. Intentionally or otherwise.
EDIT: Og forresten, er ked af det på jeres vegne, at I har fået afslag. Håber I kan få det godkendt hurtigst muligt! Krydser fingre for jer.

Dea

Indlæg af Dea » 25.05.2016 12:44:16

Jeg står også og skal søge om familiesammenføring med min indiske kæreste OG har lige søgt om beboerindksud. Faldt så tilfældigvis over dit opslag og gik selv i panik over om det nu kan være rigtigt! Men efter at have talt med kommunen, har jeg måske en forklaring til dig også.. Det er noget med at hvis den bolig man har søgt indskud til er bygget efter nitten hundrede nogen og tres søger man jævnfør boligstøtte loven, hvis man får afslag på det eller den er bygge før, så søger du jævnfør aktiv loven - hvilket vi ikke må hvis vi søger om familiesammenføring. Måske det er der den er gået galdt? Håber virkelig du finder en løsning!
Al held og lykke herfra

ÆUG´s bestyrelse

Indlæg af ÆUG´s bestyrelse » 30.05.2016 12:04:31

Kære Saara

For vejledning og hjælp med afslag anbefaler vi, at du kontakter vores rådgivning under menupunktet "rådgivning". Husk at vedhæfte en kopi af afslaget.

Mvh. Ægteskab Uden Grænser

Besvar