Hej.
Jeg skal giftes i Tyrkiet er til sommer og skal derfor have nogle papier med derned.
Jeg bor i Sverige og skal derfor have mine papire derfra.
Jeg læste på en af de andres opslag at de bare havde fået papirerne ordnet vis telefonen , men jeg tænker da at jeg skal sende den blanket ind de har der hedder Ægteskabs certifikat og få svar på den?? men hvis jeg bare kan ringe og ordne der pr. telefon er det da nemmere. Så hvad er lettest og rigtigt?
Og når jeg så har fået papirerne så skal de jo ha apostil på, men jeg kan ikke finde ud af hvor i Sverige jeg kan få det uden jeg skal på en "lang rejse" så kan jeg evt. sende dem uden det taget evigheder at få dem tilbage? Eller kan jeg få det i Danmark da jeg alligevel skal herhen på arbejde? Der ved jeg nemlig hvor jeg kan få det..
Da jeg var i Tyrkiet tidligere i år gav de mig et eksempel på de papirer jeg skal bruge og der står bare på hvem der skal giftes med hvem og person nr. og fødselssted osv. om hver person , det var det og så selvfølgelig med apostil på bagsiden. men er det så det rigtige jeg søger om? for dem på Skatteverket havde ingen ide om hvad jeg skulle bruge dernede og da jeg forklarede dem det virkede de stadig lidt blanke for at sige det mildt.
Så vil bare gerne have et svar jeg kan være sikker på , for er træt af at sende de forkete papirer til dem og at de ikke kan hjælpe mig . HJÆÆLP;)
Mange Tak
Vielse i Tyrkiet
Re: Vielse i Tyrkiet
Det nemmeste er vel at spørge der hvor i skal giftes , hvilke papir de behøver og så få det på skrift . Selv i dk er der forskel fra kommune til kommune hvordan de ser på det.
Ja, men jeg har jo fået et eksempel på det papir jeg skal bruge fra Sverige da jeg var i Tyrkiet, men de ved jo ikke hvilke papirer man skal udfylde i Sverige for at få dette. 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
For at blive viet i Tyrkiet SKAL du have en eller anden form for bevis på at være ugift.
Du skal gå til Skatteverket, og spørge dem om du kan få et ægteskabscertifikat (i flg. deres hjemmeside skal man være svensk statsborger for at få dem, men nogle gange betyder det faktisk 'nordisk statsborger'). Det er muligt, at de vil have en civilstandsattest fra din seneste bopælskommune i DK, før de vil give dig noget papir.
For at få dokumentet legaliseret med apostille skal du til den nærmeste Notarius Publicus. Du kan søge på nettet efter den, der er nærmest din bopæl.
Du kan prøve at skrive en pb til onelove, som så vidt jeg husker boede i Sverige, da hun skulle giftes i Tyrkiet, og sikkert gerne fortæller, hvordan hun bar sig ad. Du skriver personlig besked ved at klikke på feltet ( nye beskeder).
Du skal gå til Skatteverket, og spørge dem om du kan få et ægteskabscertifikat (i flg. deres hjemmeside skal man være svensk statsborger for at få dem, men nogle gange betyder det faktisk 'nordisk statsborger'). Det er muligt, at de vil have en civilstandsattest fra din seneste bopælskommune i DK, før de vil give dig noget papir.
For at få dokumentet legaliseret med apostille skal du til den nærmeste Notarius Publicus. Du kan søge på nettet efter den, der er nærmest din bopæl.
Du kan prøve at skrive en pb til onelove, som så vidt jeg husker boede i Sverige, da hun skulle giftes i Tyrkiet, og sikkert gerne fortæller, hvordan hun bar sig ad. Du skriver personlig besked ved at klikke på feltet ( nye beskeder).
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG