Hej alle,
Jeg er ret ny herinde og har siddet og læst ret mange af de spændende artikler der er skrevet herinde..thumbs up for at vi har sådan et sted..
Men jeg står i en situation at jeg er snot forvirret over at have læst dette forums's artikler og den guide som er på forsiden.Forvirret over hvilke muligheder skal man vælge og hvad er praktisk smart...
Lad mig komme til sagen.. Jeg er snot forelsket i en pige som jeg overvejer at fri til (hun skal nok sige ja! ), som desværre bor uden for EU. Hende vil jeg gerne have hen til mig, enten DK eller Sverige.
Men kort omkring mig selv: Jeg er 27 år, dansk statsborger som netop har købt lejlighed i Malmø, (Nov 2007), arbejder i DK...Tjener pænt godt. Men på et tidspunkt ønsker jeg at flytte tilbage til dk...
Hvilke muligheder vil være den praktiske at få hende til:
Sverige/Danmark? Via EU reglen? eller Sverige regelen?
Skal jeg først blive viet i udlandet og så bede hende om at søge igennem den svenske ambassade i hendes land? i så fald, hvilke dokumenter skal jeg fremsende til hende, så det går hurtigt og nemt? Eller skal hun søge om Schengen Visum og komme til dk, og så tager vi til Malmø og gifter os? og i så fald skal vi søge igennem EU regelen eller Sverige regelen?
Der er nok mange flere spørgsmål som kommer.. men jeg vil meget gerne høre jeres bud/guide.. hutigste og nemmeste....
Hilsen
Nico
Ægteskab, Mange muligheder, men hvad gør jeg?!
Hej Nico
I skal være gift for at benytte jer af Sverigesløsningen. Du kan downloade og læse hvordan I gør her:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... ningen.pdf
I skal være gift for at benytte jer af Sverigesløsningen. Du kan downloade og læse hvordan I gør her:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... ningen.pdf
Seniorguy
Jamen min kæreste er fra Pakistan...vi er blevet viet i Pakistan og er nu mand og kone.. min kone var hos den svenske ambassade igår og de oplyste at de ikke udsteder opholdstilladelse mere.. den eneste måde det kan lade sig gøre er at hun får et turistvisum og derefter kan hun søge opholdstilladelse når hun kommer til Sverige...
Er det den rigtige måde? for det må da være misvisende når man skriver i visum ansøgning at min kone ankommer denne dato og hendes udrejse er denne dato osv...
Eller hvad???
Jamen min kæreste er fra Pakistan...vi er blevet viet i Pakistan og er nu mand og kone.. min kone var hos den svenske ambassade igår og de oplyste at de ikke udsteder opholdstilladelse mere.. den eneste måde det kan lade sig gøre er at hun får et turistvisum og derefter kan hun søge opholdstilladelse når hun kommer til Sverige...
Er det den rigtige måde? for det må da være misvisende når man skriver i visum ansøgning at min kone ankommer denne dato og hendes udrejse er denne dato osv...
Eller hvad???
kan vi gifte os?
hej alle sammen..
Jeg ville høre om..
Da mig og min kæreste som kommer fra marocco har beslutte at vi gerne vil giftes og ha et liv sammen. men vi har ikk beviser nok på vores kærlighed, til at kan få visa til danmark men han har fået visa til sverige hvor han bror bor... spørgsmålet er kan vi
godt gifte os når han kommer til sverige selvom jeg bor i dk eller skal jeg flytte til sverige
Jeg ville høre om..
Da mig og min kæreste som kommer fra marocco har beslutte at vi gerne vil giftes og ha et liv sammen. men vi har ikk beviser nok på vores kærlighed, til at kan få visa til danmark men han har fået visa til sverige hvor han bror bor... spørgsmålet er kan vi
godt gifte os når han kommer til sverige selvom jeg bor i dk eller skal jeg flytte til sverige