Hej,
Jeg vil gerne spørge om muligheden for at blive gift med min udenlandske kæreste,da jeg ikke kan finde svaret nogen steder.
Jeg er 24 år gammel studerende, som har boet i landet i over 12 år, er i øvrigt dansk statsborger.
For et par år siden, har jeg mødt min kæreste her i Danmark. Hun er i dag 23 år gammel og kommer fra et EU-land. Hun har boet i Danmark i snart 4 år, har bl.a. arbejdet, og nu læser på en SU-berettiget uddannelse (hendes far, som har en familie her, har boet i Danmark i snart 5 år). Hun har ikke permanent opholdstilladelse, da hun er EU-statsborger og kan arbejde og opholde sig frit i DK. Så hun er IKKE dansk statsborger, som jeg er. Hun er tilknyttet til Danmark dels pga. sin familie, studiet og arbejde.
Så mit spørgsmål er - kan vi blive gift i Danmark? Næsten alt stof på internettet handler om at blive gift med en ikke-herboende udlænding. Er et anderledes, når hun har opholdstilladelse og iøvrigt er tilknyttet det danske samfund?
mange tak for svaret
MR
Ægteskab med herboende EU-statsborger
Re: Ægteskab med herboende EU-statsborger
Hvis man er over 18 år og er lovligt i danmark , så kan man sagtens blive gift . Gå ned på dit lokale borgerservice og spørg dem hvilke papirer i skal aflevere 
Hej:),
Tak for svaret. Og der er ingen regler/krav man skal opfylde? Fordi som jeg skriver - der er mange steder nævnt forskellige krav man skal opfylde. Dvs. disse regler/krav/betingelser er KUN for folk, som ikke opholder sig (lovligt) i Danmark?
Tak for svaret. Og der er ingen regler/krav man skal opfylde? Fordi som jeg skriver - der er mange steder nævnt forskellige krav man skal opfylde. Dvs. disse regler/krav/betingelser er KUN for folk, som ikke opholder sig (lovligt) i Danmark?
-
stephie.cph
Hej UMR !
Tjek dette link... det kan være du kan finde de blanketter du skal bruge.
Jeres sag virker umddelbart lige til...
https://www.borger.dk/Emner/familie-og- ... 2Bookmark2
Held og lykke !
Tjek dette link... det kan være du kan finde de blanketter du skal bruge.
Jeres sag virker umddelbart lige til...
https://www.borger.dk/Emner/familie-og- ... 2Bookmark2
Held og lykke !