brasilien

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

maryam87

brasilien

Indlæg af maryam87 » 20.03.2012 14:11:10

hej. er der nogen der ved hvordan det er at få opholdstilldelse i Brasilien.? er det ligeså svært som her i Europa?...
og Hvis man får opholdstilladelse, er det muligt at rejse til danmark for at besøge danmark uden at man skal en tur ned til dansk ambesader i brasilien og søge om visum?

og hvad er kravene i brasilien for at blive gift? er det igen som europa , lovelig ophold, ikke have fået afslag søgning om opholdstilladelse.

brasilien er nemlig uden for EU landene. jeg tænker nemlig at min kæreste rejser ned til brasilien og søger om opholdstiladelse hvor han får nemt til at besøge mig her i DK:
svar Tak

closed1

Re: brasilien

Indlæg af closed1 » 20.03.2012 14:16:23

Det bedste er at finde en Brasiliansk ambassade og spørge der,de ved det bedst. :D

soreng

Indlæg af soreng » 20.03.2012 15:06:41

Det kommer jo an på hvilken type af opholdstilladelse du vil opnå i Brasilien.
Du kan læse lidt om de forskellige almindelige typer som der er her:
http://copenhague.itamaraty.gov.br/en-us/visa.xml

Der er vist stadigvæk en "genvej" til at søge om et permanent visa i Brasilien, hvis man kan bevise at man har til hensigt at invisterer 150.000$ (rundt regnet 1 mill kroner) i brasilien, enten ved at købe sig ind i noget erhverv, eller ved at købe ejendomme...Men det er vist ikke lige det er er tilfældet her.

Men altså, om man har en opholdstilladelse i brasilien, ændrer jo ikke noget ved de krav der er for visum for at rejse til danmark. Det er jo bestemt af ens statsborgerskab hvilket krav der er for at rejse til et Schengenland, og ikke ens afrejseland. Hvis du/man vil ændre på det, så skal du/man ud i at ændre sit statsborgerskab.

Jeg må indrømme at jeg ikke er 100% klar over om det kræver lovligt ophold for at blive gift i Brasilien, men et turistvisum er jo også lovligt ophold.

Er der en speciel grund til at du/i lige tænker på Brasilien? Er det sproget, eller kender i nogle der i forvejen bor i Brasilien der kan hjælpe din kæreste lidt på vej dernede? Jeg er bare nysgerrig, for der er jo altså mange lande der er væsentligt tættere på Danmark end Brasilien, og som ikke er en del af EU. :-)

maryam87

Indlæg af maryam87 » 20.03.2012 17:20:23

nej vi kender slet ikke nogen, men det var tilfædlig jeg læste at i brasilien kan man også søge om opholdstiladelese . men nej vi kender ikke nogen
vi prøver finde ude vej men det simpelthen svært jeg valgte brasilien eller italien. fordi i italien kan han også prøve at søge om arbejdstiladelse så jeg kan tager der henne også blive gift med ham og søge famile samenføring senere i danmark

men hvilket land er besdte ved jeg ikke. jeg synes helere ikke han skal skrrive under på rejse hjem han kan bare forlade norge og søge et andet land
havd siger i

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 20.03.2012 22:38:07

Hvis der er tale om at din kæreste er afvist asylansøger i Norge, så kan han ikke søge asyl i noget andet land inden for Schengen, og Italien er i Schengen.

Brasilien er ikke bare lige sådan at få lov til at bo i. Har man en formue med, så kan det lade sig gøre, men har man tænkt sig at komme som afvist asylansøger fra Norge, kan man næppe engang få et visum.

Du kan finde ambassaden og nogle oplysninger her:
http://copenhague.itamaraty.gov.br/en-us/visa.xml
mh
Rådgiver for ÆUG

maryam87

Indlæg af maryam87 » 21.03.2012 14:25:46

hvad gøre vi så?

soreng

Indlæg af soreng » 21.03.2012 20:22:38

Altså der er ikke nogle ting der har ændret sig siden i overvejede Norge. Jeres bedste chance er at blive gift i Sverige.

Som jeg skrev er jeg ikke 100% sikker på om man kan blive gift i Brasilien uden lovligt ophold, men hans problem ville jo mere være at komme til Brasilien i det hele taget. Der er ikke nogle flyselskaber der vil tage ham med på et fly, hvis kan ikke lovligt kan rejse ind i Brasilien. Hvordan er visumreglerne mellem hans land (hvor han har sit statsborgerskab) og Brasilien?

maryam87

Indlæg af maryam87 » 23.03.2012 09:39:28

det ved jeg intet om desværre

soreng

Indlæg af soreng » 23.03.2012 09:49:46

Men så er der jo grundlag til at prøve at angribe jeres problem fra den "side" af.

Udfordringen er at finde et land, hvor din mand uden de store problemer kan tage til uden at søge om visum (og landet behøver jo altså ikke at ligge på den anden side af jorden som Brasilien gør...Tro mig...Det er en meget lang, og kedelig, flyvetur til og fra Brasilien...Jeg tager den selv 1-2 gange om året).

Når i har fundet et godt land, er det jo så der hvor din mand rejser til som turist. Du mødes med ham der, og i har begge alle de relevante papirer med til at blive gift i det pågældende land (landets ambasade kan fortælle jer hvilke papirer de ønsker, og på hvilket sprog de vil modtage dem). I bliver gift, og i søger om FS på den nærmeste danske ambasade. Du tager hjem igen, og det samme gør din mand, og i venter på at jeres sag bliver behandlet. Bliver den godkendt kan din mand nu rejse til danmark med hans helt friske opholdskort.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 23.03.2012 10:41:57

Og det allernemmeste er jo, at I bare bliver gift i din mands hjemland. For der skal han jo alligevel vente, medens jeres ansøgning om FS bliver behandlet. Og der er vel næppe mange lande, hvor du som dansker ikke kan få lov at indrejse og herefter gifte dig, hvis du har de rigtige papirer med dig.

Nu kender jeg jo ikke din mands asylsag, og jeg ved ikke, hvilket land han er fra. Men når han har fået afslag, så må det vel være fordi, at der i det mindste er et hjørne af landet, hvor han vil kunne opholde sig uden den helt store risiko for, at nogen kommer for at føre ham bort midt om natten og smide ham ind i en fængselscelle uden lys.

Og så kan du vel også opholde dig nogle få uger i det samme hjørne af landet, uden at det medfører den helt store risiko for dig. Jeg forstår vel godt i en eller anden grad jeres følelser, men set "udefra" og med mere objektive briller, så er det altså at "gå over åen efter vand" at forsøge at blive gift i et land, hvor ingen af parterne bor.

Og når Muhammed nu engang ikke kan komme til Bjerget (Danmark), så må Bjerget jo komme til Muhammed (din mand hjemland).

maryam87

Indlæg af maryam87 » 23.03.2012 10:59:09

okai tak for jeres kommentar. hvilket land vil i anbefalde for at blive gift ? det er en fordel for mig at blive gift i et land tæt på mig. han snaker om italien hvilket han synes er et godt land kom til han vil håbe på at italia tilader os blive gift måske også give ham arbejdstilladelse.

soreng

Indlæg af soreng » 23.03.2012 11:12:20

Jeg vil anbefale at i bliver gift i et land hvor i begge kan opholde jer lovligt et turistvisum i samme tidsrum. :wink:

Nu må du altså også prøve at lave bare en smule af arbejdet selv. Enten så bliver i gift i hans hjemland, eller også så finder i et land hvor han uden de store problemer kan indrejse med hans nationalitet. Din (eller jeres) opgave er derfor nu (hvis i ikke ønsker at blive gift i hans hjemland) er nu at finde et land hvor han kan rejse til uden de store problemer med hans nationalitet.

Når din mand nu er afvist asylansøger, så kan han ikke indrejse lovligt i nogen schengenlande. Man kan ikke på den måde "shoppe" rundt efter en opholdstilladelse i Schengen området...Så i må slå tanken om at dette kommer til at foregå i et schengenland ud af hovedet.

For at søge FS i Danmark, så kræves det af US at man gør det på et tidspunkt hvor ens ophold er lovligt. Hvis man søger fra Danmark så skal man være her på en form for lovligt ophold. Og ellers så skal man søge fra ens hjemland...Så i kommer nok ikke udenom at skulle forbi hans hjemland alligevel, og som fundiver så skriver. Hvorfor så ikke bare blive gift der?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 23.03.2012 11:57:55

maryam87 skrev:okai tak for jeres kommentar. hvilket land vil i anbefalde for at blive gift ?
I din mands hjemland. Det vil være langt det nemmeste, og han er alligevel nødt til at rejse dertil for at indgive sin ansøgning på den danske ambassade. Så forskellen er kun, at du også skal dertil i nogle uger for at blive gift med ham.

maryam87

Indlæg af maryam87 » 24.03.2012 21:57:00

okay nu er planen han tager hjem til hjemmeland iran. vi har valgt blive gift i irak fordi jeg ikke tør træde ind i iran da jeg er forfulgt.

1. vi bliver gift , men papirne er på iransk! hvordan oversætter vi den? er det i den danske ambassade i iran? hvor de kigger på papirene og stempler og oversætter til dansk eller engelsk?

2. fordi jeg ikke kan blive mere end 2 dag i irak, er det et problem at min kommende mand alene selv tager ned til dansk ambassaden og oversætter papirene på at vi er nu gift?

3. er der ellers andet vi skal gøre mens jeg er i irak ? ud over at blive gift og at han tager slev alene ned til ambesaden og oversætter papirene. andet som er et krav også vi skal gøre da jeg kun kan rejse en gang til irak her løbet af året ?

4. er det bedst at blive gift før 15.maj 2012 ? hvis ja hvorfor ?

5. efter de nye regler, har jeg forstået at jeg skal have en bolig og 50 000 kr, er så heldigvis over 24 år og har dansk statsborgerskab. andet jeg måske skal gøre klar eller tænke på ?

her vil jeg tilade mig og sige at jeg er iraner men født i irak. altså nationalitiet iran, efter jeg har fået dansk Pas, står der på mit dansk pas nationalitit Danmark... men født i irak...

min kommende mand er Iraker... men har boet i iran nogle år og har familien der.

hvis jeg kan få svar på denne email vil jeg være taknemlig

soreng

Indlæg af soreng » 24.03.2012 23:02:28

1. I sender dem til en statsautoriseret translatør der kan oversætte de legaliserede dokumenter fra Irakisk til Engelsk. Dokumenter skal nok først være legaliseret af de Irakiske myndigheder. Ambasaden står IKKE for at oversætte dokumenter for jer. Det er ikke en del af en ambasades arbejde.

2. Nej det er ikke noget problem. Det er din mand der indgiver ansøgningen om familiesammenføring.

3. I skal have styr på hvilke krav de Irakiske myndigheder har til jer før end at de vil gifte jer. Det ville f.eks meget sjældent kunne lade sig gøre at nå det hele på 2 dage i Danmark. Normalt skal man jo godkendes til at man må blive gift med hinanden ud fra jeres respektive civilstandsattester. Hvilket sprog vil de Irakiske myndigheder f.eks modtage jeres civilstandsattester på? Din civilstandsattest skal nok også legaliseres af udenrigsministeriet, før end at du rejser til Irak.

4. Det er fuldstændigt ligegyldigt.

5. Jeg går ud fra at du har undersøgt de krav som sættes til dig, om f.eks ikke at have modtaget kontanthjælp de sidste 3 år osv. Altså at du har 100% styr på at du lever op til de regler der er i lovgivningen til dig? Det er nu engang det vigtigste du skal have styr på. Har du det, og har i papirerne efter ægteskabet i orden, så skulle alt jo gerne gå glat igennem. :-)

Held og lykke med det. :-)

Besvar