Jeg har brug for lidt rådgivning vedrørende legalisering af thailandske dokumenter, og håber en venlig sjæl kan give mig et råd eller to.
Kort fortalt er min thailandske kæreste pt i Danmark på et turistvisum, og vi overvejer at gifte os, men har ikke været opmærksom på at Købenavns Kommune kræver et "certificate of non-marriage" for at godkende vores ansøgning om vielse.
Vi har mulighed for at skaffe dokumentet via hendes familie i Thailand, men det vil så være den thailandske version, som efterfølgende skal legaliseres.
Som jeg har forstået det skal vi følge denne fremgansmåde
1. Få dokumentet oversat til engelsk.
2. Dokumentet skal legaliserers af det thailanske udenrigsministerie i Bangkok.
3. Dokumentet skal legaliserers af den danske ambassade i Bangkok.
Problemet er som sagt at vi pt begge to befinder os i Danmark og derfor ikke har mulighed for at henvende os til myndighederne i Thailand.
Kan det være rigtigt at udenrigsministeriet i Thailand er den eneste thailandske instans, som har mulighed for at legalisere et sådan dokument, jeg tænkte på at få det oversat her i Danmark og henvende mig til den thailandske ambassade i Hellerup, men det virker som om det ikke vil virke; men at min kæreste eller hendes familie er nødt til at tage til Bangkok.
Kigger jeg lidt i forummet er der et tidligere indlæg, som nævner at Tolkegruppen kan få dokumenterne legaliseret, men jeg tvivler på at det også gælder den thailandske del, som jeg antager er et krav fra kommunen - Nogen, som har erfaringer med dem?
Al input er velkommen, håber nogen her på siden har en mulig løsningsmodel - Jeg kan da umuligt være den eneste der har nosset så gevaldigt i tingene og ikke sørget for at fremskaffe dette dokument
Mvh Christian