få styr på de danske papirer.

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
barefeet

få styr på de danske papirer.

Indlæg af barefeet » 11.08.2011 17:36:20

Hej,

så er der styr på kærestens papirer m.h.t. ægteskab når hun nu kommer i næste uge. Nu mangler vi bare at få styr på den danske del. (Hun er Thai).

Vi har ikke meget tid når hun ankommer til Danmark, så jeg vil prøve at få så meget ordnet på forhånd som jeg kan, også m.h.t. FS papirene.

Umiddelbart skal jeg ikke finde dokumentation da jeg er født efter 1960, her tænker jeg på bla. dåbsattest. (Jeg er 1970'er).

Jeg kan se at vi skal udfylde en ægteskabserklæring som vi skal aflevere i borgerservice. Jeg går ud fra det er der hun også skal fremvise hendes legaliserede papirer ?

Hvad sker der når de har kigget på papirene ? Får vi så besked om at det er ok vi gifter os, og skal vi så henvende os på rådhuset for at lave en aftale om selve vielsen ?

Er der andre papirer hun og jeg skal udfylde med henblik på ægteskab ?

Er det korrekt antaget at det er blanketten FA1 vi skal bruge til FS da hun ingen børn har ?

På forhånd tak endnu en gang :)

/S

fundiver199

Re: få styr på de danske papirer.

Indlæg af fundiver199 » 12.08.2011 06:23:05

barefeet skrev:Jeg kan se at vi skal udfylde en ægteskabserklæring som vi skal aflevere i borgerservice. Jeg går ud fra det er der hun også skal fremvise hendes legaliserede papirer?
Ja præcis.
barefeet skrev:Hvad sker der når de har kigget på papirene ? Får vi så besked om at det er ok vi gifter os, og skal vi så henvende os på rådhuset for at lave en aftale om selve vielsen?
Det forklarer de jer nok i Borgerservice.
barefeet skrev:Er der andre papirer hun og jeg skal udfylde med henblik på ægteskab?
Ja der er også en erklæring om, at hun er indforstået med, at et ægteskab med dig ikke automatisk giver hende ret til at bo i Danmark.
barefeet skrev:Er det korrekt antaget at det er blanketten FA1 vi skal bruge til FS da hun ingen børn har?
Det er altid FA1, man skal udfylde, når man søger ægtefællesammenføringføring efter de danske regler. Hvis din kone havde et barn, skulle hun selv udfylde FA1, og barnet skulle udfylde FA2.

barefeet

Re: få styr på de danske papirer.

Indlæg af barefeet » 12.08.2011 12:39:13

Tak, igen igen :)

Besvar