Hej Alle
Jeg er løbet ind i en problemstilling jeg ikke lige har kunnet finde beskrevet nogle steder...
Jeg har en Brasilliansk kæreste som jeg gerne vil giftes med og have til Danmark.
Nu er sagen bare at hun er amerikansk statsborger, dvs. m. amerikansk pas.
Er der nogen der ved hvordan vi skal forholde os hvad angår dette ??
Er det amerikanske eller brasilianske dokumenter der skal bruges ved en vielse i anmark ??
Og er der lavet ændringer om antallet af gange hun skal have været i Danmark før der er en chance for Familiesammenføring ???
Og endeligt.....
Jeg synes at have læst at hun skal have haft arbejde i 2½ ud af de seneste 3 år.
Nu er sagen at hun er skulptør/billedhugger, og dermed ikke har haft lønarbejde som sådan.... Hvordan stiller sagen sig så ????
Håber at der er nogen der kan hjælpe lidt med dette......
Mvh
Carsten
Ægteskab med brasiliansk-amerikaner.
-
solskinsglad
Re: Ægteskab med brasiliansk-amerikaner.
Hvis hun er amerikansk statsborger, vil jeg mene, det skal være amerikanske papirer. Hun skal bevise, at hun er single og må gifte sig, og det må vel være i landet, hvor hun er statsborger, hun kan få de papirer.
Det med arbejde er kun i forhold til pointsystemet, dvs. hvis hun kan opnå de fornødne point uden at have arbejdet, er det lige så godt (dansk bopæl uden for ghetto, sprog, uddannelse)
Det med arbejde er kun i forhold til pointsystemet, dvs. hvis hun kan opnå de fornødne point uden at have arbejdet, er det lige så godt (dansk bopæl uden for ghetto, sprog, uddannelse)
Re: Ægteskab med brasiliansk-amerikaner.
Og poinsystemet er så ikke vedtaget endnu, men forventes vedtaget sener på året, med virkning fra 01-07-2011 så hvis i søger før den dato er det de nuværende regler i skal kikke på...
De regler kan i se her på æug under " jeg vil"
De regler kan i se her på æug under " jeg vil"