Registrering?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
KenyaDK

Registrering?

Indlæg af KenyaDK » 06.03.2011 16:49:04

Hej alle sammen.

Så blev vi gift og har søgt om FS. Vi blev gift i Kenya og den danske ambassade i Kenya sagde at vi ikke behøvede nogle stempler fra det kenyanske udenrigsministerium eller den danske ambassade på vores vielsesattest.

Nu tænker jeg bare.. Skulle vi egentlig have registreret at vi er blevet gift nogle steder? Sende en mail til folkeregistret eller kan vi vente med det til vi er i DK?

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: Registrering?

Indlæg af krikris » 06.03.2011 18:07:00

Du skal fremvise orginal vigelsesattest i den hjemkommune for at blive reg som gift. Jeg ville nok lige høre med din hjemkommune og US om ingen stempler fra hverken ambassade eller US i Kenya er nok. Personligt tvivler jeg.

KenyaDK

Indlæg af KenyaDK » 07.03.2011 11:25:24

Ok, skulle vi have registreret os i min hjemkommune inden vi søgte om FS? Eller kan vi gøre det når vi kommer til DK? Jeg kommer først til DK midt april og der skulle vores sag gerne være færdigbehandlet..

Ringer til ambassaden igen og hører om stemplerne..

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 07.03.2011 13:49:41

Du ville jo ikke have kunnet registrere dig i din hjemkommune, før du faktisk blev gift, så hvis i har indsendt ansøgning om fs med kopi af en dugfrisk vielsesattest til US, tror jeg ikke der er problemer i det. Evt. kan du vel forhøre dig på den danske ambassade, om du kan få hjælp til at få registreret dit ægteskab i det danske system.
mh
Rådgiver for ÆUG

KenyaDK

Indlæg af KenyaDK » 07.03.2011 14:16:48

Ok, tak for svar.

Jeg ringede igen til den danske ambassade i Kenya og hvis der er nogle der står i samme situation kan jeg fortælle at de sagde følgende
- US godkender en kenyansk vielsesattest uden stempler (fra kenyanske udenrigsministerium og danske ambassade)
-Så vidt ambassaden vidste godkender de danske kommuner ligeledes kenyanske vielsesattester uden stempel
-Når vi kommer hjem til DK skal vi registrere vores ægteskab på kommunen, det kan den danske ambassade i Kenya ikke gøre.

På trods af disse svar vil jeg dog stadig gå til det kenyanske udenrigsministerium og den danske ambassade og få stemplerne -man kan jo aldrig vide om man får brug for dem i fremtiden..

Besvar