Hej
Jeg skal i meget nær fremtid giftes med min Egyptiske kæreste. Jeg har styr på mine paipr, men vi kan ikke rigtigt få det til at lykkes med hans. Han henvendts sig på et kontor hvor han fik at vide at han skulle tale med deres præst. Det gjorde han så. Præsten vil ikke vie os da jeg har været gift før. Vi vil derfor tage til Cairo i stedet. Er der nogen der ved hvilke papir han skal have med der for at vie os? Den danske ambassade sagde at normalt skal han bare have sit ID kort med, men hun vidste det ikke når han nu er koptisk kristen?
Håber nogen kan hjælpe mig hurtigt.
Giftes med koptisk kristen
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Giftes med koptisk kristen
Mon ikke din egyptiske forlovede er den nærmeste til at finde ud af, hvad der gælder i Egypten? Jeg formoder, at det eneste de egyptiske myndigheder vil interessere sig for, er om du er muslim eller ej, idet kristne mænd jo ikke må gifte sig med muslimske kvinder.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Åh Marie a vil hjem
Re: Giftes med koptisk kristen
Jeg er så heldig at være gift med en koptisk kristen mand, men det kan godt være vanskeligt at blive godkendt til ægteskab med en kopter, da ægteskab i Egypten er en religiøs handling og ikke en juridisk kontrakt.
I allerværste fald kan din mand blive nød til at skifte religion og der er også visse formalia omkring registreringen af ægteskabet, som er ikke helt bent-bare-lige i forhold til de danske myndigheder, som vi oplevede som totalt tunge at danse med, da de ikke synes at fatte, at der er stor forskel på en muslimsk vielsesattest og en kristen.
Send mig en pm, hvis du vil ha kontakt oplysningerne på en der kan hjælpe jer.
Held og lykke til
I allerværste fald kan din mand blive nød til at skifte religion og der er også visse formalia omkring registreringen af ægteskabet, som er ikke helt bent-bare-lige i forhold til de danske myndigheder, som vi oplevede som totalt tunge at danse med, da de ikke synes at fatte, at der er stor forskel på en muslimsk vielsesattest og en kristen.
Send mig en pm, hvis du vil ha kontakt oplysningerne på en der kan hjælpe jer.
Held og lykke til
Åh Marie a vil hjem til dai