Kan jeg blive straffet?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mota

Kan jeg blive straffet?

Indlæg af mota » 28.09.2010 09:02:28

Hej i forummet.

Jeg er gift med en kvinde fra mellemamerika på 4. år. Desværre er det gået galt med vores forhold, og vi afsluttede samlivet for godt et år siden, men hun bor stadig i huset blot i en separat lejlighed, mens vi venter på en løsning. Jeg vil helst gerne skilles med det samme, mens hun trækker sagen ud så meget som muligt. Jeg har indsendt anmodning om separation og vi skal i retten inden længe fordi vi ikke kan blive enige om vilkårene - men det er en anden sag.

Det jeg vil høre om nogen kan oplyse mig om er, om jeg/vi kan blive straffet for at have levet sammen i et pro forma ægteskab i et helt år, og i så fald hvad straffen er?

Jeg har virkelig strukket mig langt for at hjælpe hende med at finde en løsning, der var tålelig for hende, men jeg ønsker alligevel ikke at risikere fængelsstraf for hendes skyld.

skaanebo

Re: Kan jeg blive straffet?

Indlæg af skaanebo » 28.09.2010 09:19:20

Det er ikke proforma i og med I har haft et rigtigt kærlighedsliv. At kærligheden så ikke findes mere, og I har forsøgt at finde en løsning, er jo ikke strafbart på nogen måde. Og det lyder jo også til, at I nu er på rette vej med at blive separeret, og så må hun jo nødvendigvis finde sig et andet sted at bo og evt. et andet opholdsgrundlag, hvis hun ønsker at blive boende i Danmark.

mota

Re: Kan jeg blive straffet?

Indlæg af mota » 28.09.2010 09:52:31

Tak for svaret :-)

Et par tillægsspørgsmål:

Har jeg nogen pligt til at indberette det til udlændingeservice?

Hvis jeg vælger at flytte fra huset, fordi det bare er for ulideligt at dele hus med hende, og dermed ændrer min folkeregisteradresse, vil US så få det at vide per automatik?

Besvar