hej igen-- ja mange, og måske unødvendige bekymringer, nu jeg skal giftes med min kærlighed fra et andet land, -men jeg tror mange gange, vi er bekymret for at en eller anden ting, kan stoppe hele projektet.
min forlovede og jeg er så småt ved at forberede vores bryllup i danmark, og min lille bekymring er, at min forlovede ikke forstår eller taler hverken flydende dansk, eller engelsk, men taler kun flydende spansk- og min forlovede spurgte mig så, " hvordan kan jeg forstå, hvonår jeg skal sige ja, når borgmesteren gifter os, når jeg ikke forstår hans/hendes ord.?"
jeg var svar uskyldig og prøver at spørge herinde hos jer.--- jeg ved ikke om jeg skal trykke hende, meget hårdt i hånden, når hun forhåbentlig vil sige JA, --eller der er noget krav om at hun skal kan borgmesterens ord udenad, inden bryllup, så hun kan svare det rigtige sted?
spørgsmålet er kort: HVORDAN FOREGÅR DETTE???
jeg har prøvet at finde et svar herinde i forum, men det er ikke lykkes endnu
tak for svar og hilsen
tomat
vielse-og kan kun lidt dansk
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: vielse-og kan kun lidt dansk
Når den ene part er udlænding, vil det ofte være sådan, at der bliver spurgt om vielsen kan foregå fx på engelsk. Myndighederne har faktisk pligt til at sikre sig, at den, der bliver viet, ved at det lige præcis er det, der foregår. Spørg, når i skal lave prøvelsesattest, om i selv eller kommunen skal sørge for tolk.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG