Legalisering af vielses kontrakt
-
AminaTariq
Legalisering af vielses kontrakt
Puha hvor føler jeg mig dum. Har helt ondt i maven.
Sagen er den at min mand og jeg allerede har indgivet fs ansøgning og venter svar den første uge i januar 2010.
Nå sidder så lige og læser om registrering af vielser og bliver helt syg om hjertet for nogen skriver at hvis man er blevet gift i udlandet at så skal man have ægteslabskontrakten registreret i udenrigsminesteriet.
Det har vi ikke fået gjort og vidste slet ikke man skulle det.
Da vi blev gift i Jordan gik min mand på den danske ambassade i Amman, Jordan og fik den stemplet derfra og han betalte et eller andet beløb for det.
Da jeg så rejste tilbage til DK gik jeg på folkeresgistret med ægteskabskontrakten og nogle officielle papirer af min mands og fik ægteskabet registreret så vi dermed også var gift i DK og så søgte vi ellers bare om FS.
Er dette så helt forkert?
Er så bange for at få afslag fordi jeg er en klovn ikke at vide ægteskabskontrakten skulle have været legaliseret ved UM.
Please somebody be-eller afkræft for mig.
Amina
Sagen er den at min mand og jeg allerede har indgivet fs ansøgning og venter svar den første uge i januar 2010.
Nå sidder så lige og læser om registrering af vielser og bliver helt syg om hjertet for nogen skriver at hvis man er blevet gift i udlandet at så skal man have ægteslabskontrakten registreret i udenrigsminesteriet.
Det har vi ikke fået gjort og vidste slet ikke man skulle det.
Da vi blev gift i Jordan gik min mand på den danske ambassade i Amman, Jordan og fik den stemplet derfra og han betalte et eller andet beløb for det.
Da jeg så rejste tilbage til DK gik jeg på folkeresgistret med ægteskabskontrakten og nogle officielle papirer af min mands og fik ægteskabet registreret så vi dermed også var gift i DK og så søgte vi ellers bare om FS.
Er dette så helt forkert?
Er så bange for at få afslag fordi jeg er en klovn ikke at vide ægteskabskontrakten skulle have været legaliseret ved UM.
Please somebody be-eller afkræft for mig.
Amina
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Legalisering af vielses kontrakt
Jeg gjorde på samme måde, da jeg vendte tilbage til Danmark efter at være blevet viet til min kone på Filippinerne: Op på kommunen med vielsesattesten (som den retteligt hedder) og så var den i vinkel i samtlige offentlige registre. Ikke noget med en svingtur omkring UM. Og har aldrig rendt panden mod en mur af den grund.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
AminaTariq
Okay rigtig godt at vide at der er andre som har gjort det på samme måde uden at få problemer.
Håber så bare at vi får en tilladelse for vi er efterhånden kørt helt ned og er konstnt nervøse og urolige, men det gælde vel for os alle i smme situation.
Håber så bare at vi får en tilladelse for vi er efterhånden kørt helt ned og er konstnt nervøse og urolige, men det gælde vel for os alle i smme situation.
Jeg fik mit ægteskab i Nigeria med stempler fra det Nigerianske udenrigsministerium og det danske konsulat godkendt uden problemer både i DK og Sverige. Jeg talte med UM i DK og de ville godt stemple også hvis kommunen skulle ønske det men jeg jeg har samme oplevelse om Kim altså ingen probelemer. US sagde heller ikke noget da de kontrollerede orginalen da vi afleverede vores ansøgning om FS via EU retten den 17 dec.
-
AminaTariq
Okay mange tak for svaret. Håber endnu en gang på det bedste.
Synes det slider på nerverne at gå i vente position hele tiden nu hvor vi ved svaret er på trapperne.
Synes det slider på nerverne at gå i vente position hele tiden nu hvor vi ved svaret er på trapperne.
-
Betoncirkeline
Jeg er lige nødt tilas t forstå det her rigtigt, sorry.
Men jeg skal giftes i Tyrket i astarten af marts. når vi er blevet gift, skal jeg så gøre noget med vielsesattesten inden jeg tager til DK, eller skal ejg kun gøre noget i DK?
TAK:-)
Men jeg skal giftes i Tyrket i astarten af marts. når vi er blevet gift, skal jeg så gøre noget med vielsesattesten inden jeg tager til DK, eller skal ejg kun gøre noget i DK?
TAK:-)
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
For en sikkerheds skyld, så få sat et apostille-stempel på i Tyrkiet (find nærmeste kontor her: http://www.uhdigm.adalet.gov.tr/yeni/ Klik i den grå boks midtpå, hvor der står Apostil Serhi Veren Makamlar, så kommer der en oversigt over, hvor du kan få det), inden du tager hjem, det koster ikke en bondegård, og få lavet en autoriseret oversættelse dernede også, det er langt billigere end i DK. Du tager så papirerne med på folkeregisteret og får dig registreret som gift. NOGLE kommuner kender godt en tyrkisk vielsesattest, og behøver ikke se en oversættelse, andre vil have både apostille og oversættelse, så hvorfor ikke gardere sig? 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Betoncirkeline
Hej igen Mh:-)
Super, så vil jeg se om jeg kan få stempel og oversættelse. Men ejg tror lige jeg hører folkeregisteret først. jeg bor i Københavns Kommune, så tænker at de nok har set en tyrkisk vielsesattest før. Men under alle omstændigheder ville den være god at få oversat.
Nu er jeg da vist snart klar!
Takker:-)
Super, så vil jeg se om jeg kan få stempel og oversættelse. Men ejg tror lige jeg hører folkeregisteret først. jeg bor i Københavns Kommune, så tænker at de nok har set en tyrkisk vielsesattest før. Men under alle omstændigheder ville den være god at få oversat.
Nu er jeg da vist snart klar!
Takker:-)