Hej
Jeg tænkte på om nogen ved helt præcis hvad jeg har brug for at medbringe til filippinerne for at blive gift med min kæreste som er statsborger der?
på forhånd tak
mvh mila
ægteskab i filippinerne
-
Re: ægteskab i filippinerne
Måske har du mest af alt brug for noget koldt vand til at slå i blodet. I tidligere indlæg har du skrevet, at det er første gang, du skal besøge din kæreste. Og så er det da mildest talt alt for tidligt at begynde at tale om ægteskab. Du kender ham jo i realiteten overhovedet ikke, hvis I kun har snakket sammen via telefon og internet m.m.
ja vej jeg godt..
er kun anden gang ja.. og måske lyder det mærkeligt..
for vi har jo kun været sammen 1 måned totalt (udover net osv som du siger)
Men jeg ved at efter den måned og de år jeg har snakket med ham at det her er rigtig.. så nej.. skal ikke slå koldt vand i blodet
er kun anden gang ja.. og måske lyder det mærkeligt..
for vi har jo kun været sammen 1 måned totalt (udover net osv som du siger)
Men jeg ved at efter den måned og de år jeg har snakket med ham at det her er rigtig.. så nej.. skal ikke slå koldt vand i blodet
Hejsa
Jeg ved hvad du mener - det var sådan jeg havde det med min kone; ingen tvivl
Du skal bruge din dåbsattest - må ikke være ældre end 3 måneder, få eventuelt en ny på dit lokale kirkekontor.
Civilstandsattest - fås på borgerservice; denne skal oversættes af en statsautoriseret translatør til engelsk og derefter legaliseres af udenrigsministeriet, og til sidst skal konsulatet i manila lige bekræfte den når du lander dernede.
Du skal også bruge en kopi af billedsiden i dit pas.
Herefter skulle du være klar - held og lykke
Jeg ved hvad du mener - det var sådan jeg havde det med min kone; ingen tvivl
Du skal bruge din dåbsattest - må ikke være ældre end 3 måneder, få eventuelt en ny på dit lokale kirkekontor.
Civilstandsattest - fås på borgerservice; denne skal oversættes af en statsautoriseret translatør til engelsk og derefter legaliseres af udenrigsministeriet, og til sidst skal konsulatet i manila lige bekræfte den når du lander dernede.
Du skal også bruge en kopi af billedsiden i dit pas.
Herefter skulle du være klar - held og lykke
-
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Civilstandsattesten kan laves på engelsk af kommunen. Det er således ikke nødvendigt, at hælde penge i en translatør.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser