Skal giftes i Laos

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
poulsan

Skal giftes i Laos

Indlæg af poulsan » 06.04.2009 17:45:24

Jeg har søgt turistvisum for min forlovede, venter endnu på det. I mellemtiden har vi tænkt os at blive gift i Laos til sommer.

Jeg er klar over, at jeg skal medbringe en oversat og legaliseret civilstandsattest - men hun nævner også noget om et dokument, der skal vise, at jeg kan sørge for hende økonomisk (hvilket jeg sagtens kan), samt at jeg har egnet bolig til hende (hvilket jeg har).

Er det et officielt dokument jeg kan få udfærdiget i DK? Nogen der har erfaring med det?

Tak og mvh.
Poul

Andy

Vielse i Laos

Indlæg af Andy » 27.05.2009 20:30:43

Hej Poul
Ved ikke om du allerede har fået svar - men det virker somom at det er Den Danske Ambassade i Bangkok du skal spørge til råds vedr. vielse i Laos.
Min erfaring er at, de er ganske hurtige til at svare på konkrete henvendelser. Skriv til " bkkamb@um.dk ".
Kunne forestille mig at vielse i Laos ville ligne vilese i Thailand. Kopier linket herunder, info om vielse i Thailand - giver en kronologisk oversigt over hvad du skal fremvise/medbringe/igennem med mere. Men som sagt det er for vielse i Thailand, så det er ikke sikkert det er helt som i Laos.
http://www.ambbangkok.um.dk/da/menu/Bor ... iThailand/
Webside: www.ambbangkok.um.dk - Thailand
Webside: www.ambhanoi.um.dk - Vietnam - her står der også noget om vielse i Vietnam i fanen/mappen "Borgerservice"

Mvh Andy

[/url]
Andy

Besvar