Muslimsk bryllup
Muslimsk bryllup
Er der nogen der ved om muslimsk vielse f.eks. i sverige er godkendt i dk? Vi fik at vide at man skal bare giv kopier af vores pas også bliver det sendt til skat i sverige.
muslimsk bryllup
Hej
At blive muslimsk gift af en imam i Danmark er ikke godkendt som er været rigtig gift, der skal man altså også på et rådhus. men om det er godkendt i sverige at blive gift på den måde, ved jeg ikke, jeg er selv gift af en Imam i marokko og vores bryllups attest er godkendt her i Danmark.
hilsen heidi
At blive muslimsk gift af en imam i Danmark er ikke godkendt som er været rigtig gift, der skal man altså også på et rådhus. men om det er godkendt i sverige at blive gift på den måde, ved jeg ikke, jeg er selv gift af en Imam i marokko og vores bryllups attest er godkendt her i Danmark.
hilsen heidi
Altså vores vielsesattest var på arabisk så vi fik den oversat til engelsk i marokko og også legaliseret oversætning der. Da jeg så kom hjem gik jeg på borgerservice med den for at blive registeret som gift her i Dk, og der godtog de vores vielses attest.
Vi har lige fået 3 månedes visum til min mand, svaret fik vi 10 dage efter vi havde søgt. Han kommer på søndag, inshallah.
Håber jeg kan hjælpe.
heidi
Vi har lige fået 3 månedes visum til min mand, svaret fik vi 10 dage efter vi havde søgt. Han kommer på søndag, inshallah.
Håber jeg kan hjælpe.
heidi
indrejse til dk efter indgået bryllup
Hej hej jeg skal giftes med min tunesiske kæreste hvordan er reglen så for at han må besøge mig her i dk? og hvor længe går der ca efter indgået ægteskab?
Håber på hjælp
KH
Malene
Håber på hjælp
KH
Malene
Hey jeg er 23 år og sammen med en ung fyr fra Tunesien 
Re: indrejse til dk efter indgået bryllup
Han må sådan set besøge dig med det samme. Han skal bare søge om besøgs visum til DK.bonni24 skrev:Hej hej jeg skal giftes med min tunesiske kæreste hvordan er reglen så for at han må besøge mig her i dk? og hvor længe går der ca efter indgået ægteskab?
Håber på hjælp
KH
Malene
Og så tager behandlingen af denne ansøgning den tid det nu tager.. 1dag til 4 måneder.
Normalt stilles der ikke krav om sikkerhed når i er gift, men da du er under 24 kan det være US kræver det. (NB: Selv om US normalt ikke kræver garanti ved ægtefæller kan de faktisk godt.)
Du kan ikke søge om sammenføring før du er 24.
Du skriver ikke hvor gammel han er - eller hvor længe i har kendt hinanden. Dette kan også spille ind.
Men normalt burde han kunne få et besøgs visum til max 90 dage (husk det er dage - ikke 3 måneder)
Mvh
Djengis
NB: Han skal søge på den FINSKE ambasade da DK ikke har ambasade i Tunesien.
Lev livet mens du har det.
Gælder jo om at nyde det!
Lige en fodnote!
Når en visum ansøgning behandles af et andet NORDISK lands ambasade gives visum efter DETTE LANDS REGLER!
Det vil sige du/Í/han skal leve op til de finske regler i dette tilfælde.
Eller skal din mand sende ansøgningen til US gennem det danske generalkonsulatet.
"I henhold til de udvidede repræsentationsaftaler,
som Danmark indgår med andre nordiske lande, behandles visumansøgninger efter
det pågældende lands visumregler. Såfremt ansøgeren ikke opfylder betingelserne for at blive
meddelt visum efter repræsentationslandets regler, sendes sagen til Udlændingeservice,
hvor den vil blive behandlet efter de danske visumregler og dansk visumpraksis"
Siger Ministeriet for flygtninge, invandere og integration
Mvh
Djengis
PS: Godt man ikke sider i deres reception - prøv lige at sige det 3 gange i træk
Når en visum ansøgning behandles af et andet NORDISK lands ambasade gives visum efter DETTE LANDS REGLER!
Det vil sige du/Í/han skal leve op til de finske regler i dette tilfælde.
Eller skal din mand sende ansøgningen til US gennem det danske generalkonsulatet.
"I henhold til de udvidede repræsentationsaftaler,
som Danmark indgår med andre nordiske lande, behandles visumansøgninger efter
det pågældende lands visumregler. Såfremt ansøgeren ikke opfylder betingelserne for at blive
meddelt visum efter repræsentationslandets regler, sendes sagen til Udlændingeservice,
hvor den vil blive behandlet efter de danske visumregler og dansk visumpraksis"
Siger Ministeriet for flygtninge, invandere og integration
Mvh
Djengis
PS: Godt man ikke sider i deres reception - prøv lige at sige det 3 gange i træk
Lev livet mens du har det.