Jeg er, dansk statsborger, og er i et forhold med en naturaliseret Amerikansk statsborger (hun er oprindeligt fra Brasillien). Vi har været sammen i 5, snart 6 år og vil gerne flytte sammen her i Danmark.
Vi har besøgt hinanden mindst 1 gang om året med ophold som har været mellem 3 uger til 3 måneder lange.
Vi vil gerne giftes, men er i tvivl om hvilken fremgangsmåde som er mest hensigtsmæssig ifhl. Til at få hende til Danmark på længere sigt.
Forhåbentligt kan I hjælpe os.
God Jul og tak!
Tvivl om ægteskab
Re: Tvivl om ægteskab
I forhold til at din forlovede kan flytte til DK som familiesammenført med dig, er det helt ligemeget, hvor I bliver gift, USA, Brasilien eller Danmark, så det bestemmer I efter hvad hjertet siger. Bureaukratiet i DK er blevet tungt, og det er muligvis lidt lettere i USA, og når meningen ikke er, at du vil bosætte dig i USA, behøver du ikke det særlige 'forlovelsesvisum', og mig bekendt ej heller ægteskabsattest (der viser, at du må gifte dig) fra Familieretshuset. Den attest skal du til gengæld højst sandsynligt bruge, hvis I vil vies i Brasilien.
https://familieretshuset.dk/proevelsese ... egteskaber
https://familieretshuset.dk/brud-i-fami ... kilsmisser
Læs så her om mulighederne for familiesammenføring i DK:
Danske regler:
https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... menfoering
EU-regler:
https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... eureglerne
https://familieretshuset.dk/proevelsese ... egteskaber
https://familieretshuset.dk/brud-i-fami ... kilsmisser
Læs så her om mulighederne for familiesammenføring i DK:
Danske regler:
https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... menfoering
EU-regler:
https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... eureglerne
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG
Juniorrådgiver for ÆUG
Re: Tvivl om ægteskab
At blive gift er helt klart den nemmeste måde at få hende hertil på lang sigt. Sørg for at have alt dit papirarbejde i orden.