Gifte med en marokkaner i Marokko

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sofiebb
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05.09.2024 12:17:09

Gifte med en marokkaner i Marokko

Indlæg af sofiebb » 05.09.2024 12:23:09

Hej,

Jeg håber, I kan hjælpe mig og min forlovede. Min forlovede er fra Marokko og er 22 år, så vi skal vel vente 2 år hvis vi gerne vil ansøge om at bo i Danmark.
Jeg har talt med familieretshuset, og de fortælle at jeg skal have en internationalt ægteskabsattest med til Marokko. Er det nemt at få den tilsendt af familieretshuset?

vi vil gerne giftes i Marokko, men vi er i tvivl om, hvilke dokumenter der kræves.

Indtil videre har jeg bestilt en personattest og straffeattest, men skal jeg også have en bopælsattest?

Vi er ikke helt sikre på, hvor vi vil bosætte os endnu, men jeg vil gerne bo i Danmark, når vi får børn.

Hvis der er nogen, der har stået i en lignende situation, har tips eller kan hjælpe os, må I endelig kontakte mig.

De bedste hilsner
Sofie

mhg
Indlæg: 381
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: Gifte med en marokkaner i Marokko

Indlæg af mhg » 07.09.2024 11:47:38

Spørg den marokkanske ambassade, eller den danske i Marokko, hvad der kræves.
Fx kan du skrive til den danske,
Borgerservice

Henvendelser vedrørende ægteskab, pas, opholdstilladelse mv. sendes til: rbaamb@um.dk
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

Tina&Nizar
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22.10.2024 00:05:17

Re: Gifte med en marokkaner i Marokko

Indlæg af Tina&Nizar » 22.10.2024 00:31:31

Hej .
Jeg er lidt i samme båd , jeg er dog meget ældre men ønsker at gifte mig med en mand fra Marokko . Jeg har læst lidt på sagerne og har fundet frem til : dokumentation fra din årsopgørelse fra skat kan dokumentere din indkomst . En helbreds attest fra lægen . En straffe attest . En bopæls attest - den er simpel at bestille på borger.dk en dåbsattest og en attest med civil også . Jeg tror det kan gøre det men min mand tjekker hos advokat i morgen i Marokko så ved jeg mere

Besvar