Giftes med illegal i Sverife, hvordan er det nu med ægteskabserklæringen fra Danmark?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Brugernavnetertihi
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28.02.2024 15:12:59

Giftes med illegal i Sverife, hvordan er det nu med ægteskabserklæringen fra Danmark?

Indlæg af Brugernavnetertihi » 28.02.2024 15:17:57

Man skal jo bruge både en ægteskabserklæring og en civilsstandsattest til at blive gift i Sverige efter at have snakket med Skatteverket.

Jeg er dansk statsborger og bor i Danmark og min forlovede er fra X afrikansk land.

Lige nu vil vi gerne bare giftes i Sverige da han ikke er her på gyldigt opholdsgrundlag pt.

Jeg mødte ham i X.

Når man søger ægteskabserklæring skal man beskrive hvor man mødtes osv. men man behøver ikke at vedhæfte gyldigt visa når vi ikke skal vies i Danmark.

Så mit spørgsmål er, hvad er dumt at skrive for hvis familieretshuset ved han opholder sig i EU uden gyldigt opholdstilladelse pt så vil de afvise ansøgningen og kalde det proforma ægteskab tænker jeg.

Så det er bedst ikke at tilføje den del med at man også har ses i Europa og holde sig til man sidst har ses i X land for at ansøgningen ikke bliver afvist?

mhg
Indlæg: 292
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: Giftes med illegal i Sverife, hvordan er det nu med ægteskabserklæringen fra Danmark?

Indlæg af mhg » 29.02.2024 20:03:34

Nu ved jeg ikke, hvilke spørgsmål der stilles i en ansøgning om ægteskabserklæring i dag, men Familieretshuset har ikke direkte kontakt til paspolitiet, og kan ikke vide, hvorvidt din kæreste har visum eller ej, mens de måske nok vil være interesseret i de seneste kontakter, I har haft, så hvis der stilles spørgsmål om det, er det formodentlig bedst at svare ærligt (uden at nævne visumforhold).
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

Besvar