Min forlovede og jeg vil gerne giftes i Danmark når han engang kan få et visum til Danmark. Vi har allerede været igang i 4 måneder med det, men alt er så langsommeligt på Kap Verde.
Egentlig havde vi tænkt at blive gift der, og så få det legaliseret i Danmark. Men igen er det en langsommelig og langhåret process i det land der, og hver gang vi tror at der er styr på det hele er der et eller andet andet se skal have.
- Så nu dropper vi det og gør det i Danmark.
Har lidt forskellige spørgsmål:
1) Er der nogen der har erfaring med visum fra Kap Verde til Danmark? - Vi påtænker at søge det i Morocco, da man ikke kan søge det i Kap Verde. Desuden vil vi få et sæson-arbejds kontrakt til ham, da jeg har hørt at de går nemmere igennem end turistvisum.
2) Hvilke dokumenter skal han helt præcist have herfra med officiel oversættelse og apostille stempel? (Civilstands erklæring, Fødselsattest og pas..) Er der der mere han skal have?
3) Er det smarteste at søge ved familieretshuset inden han kommer, så vi hurtigere kan booke en tid når han er i Danmark? Eller vil det spænde ben for visum ansøgningen på nogen måde? Vi har naturligvis ikke tænkt os at sige noget om at vi skal giftes osv… Men ville være ærgerligt hvis de kunne se det på nogen måde.
4) Vi vil gerne have hinandens efternavne… Kræver det yderligere dokumenter?
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, da vi simpelthen er så frustreret over alt det her, den konstante adskillelse osv.

På forhånd tak.