Vielse på Filippinerne - Dokumenter

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JAND
Indlæg: 13
Tilmeldt: 04.04.2023 16:02:07

Vielse på Filippinerne - Dokumenter

Indlæg af JAND » 04.04.2023 16:21:44

Hej

Jeg skal giftes på Filippinerne og har nogle spørgsmål til hvilke dokumenter jeg skal medbringe til Filippiner for at kunne indgå ægteskab
Jeg er i gang med at lave ansøgningen om prøvelsesattesten ved familieretshuset for at kunne få lavet legal capacity to contract marriage på ambassaden i Manila.

Udover legal capacity to contract marriage attesten skal jeg medbringe min dåbsattest.

Er der andre dokumenter jeg skal medbringe ?
Skal min dåbsattest oversættes til engelsk og legaliseres ?
(jeg har den originale på dansk for kirken, samt en digital på dansk og engelsk fra borger.dk)

Jeg har været gift og skilt én gang i Danmark, jeg tænker ikke de skal se mine skilsmissedokumenter. ?
Ambassaden udsteder jo legal capacity to contract marriage på baggrund af prøvelsesattesten fra familieretshuset.

Med venlig hilsen

johnnytræsko
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19.04.2023 08:23:42

Re: Vielse på Filippinerne - Dokumenter

Indlæg af johnnytræsko » 04.05.2023 10:33:12

Jeg har haft skrevet til konsulat i CEBU. Jeg fik dette svar

If you are planning to get married in the Philippines

The specific requirements vary in different parts of the Philippines and are also dependent on the circumstances. You and/or your Filipino/fiancé should therefore contact the local town hall or municipality where your Filipino fiancé lives (where he or she has lived for at least the last 6 months).

JAND
Indlæg: 13
Tilmeldt: 04.04.2023 16:02:07

Re: Vielse på Filippinerne - Dokumenter

Indlæg af JAND » 14.05.2023 10:44:40

Tak for dit svar.

Jeg fik kontakt gennem facebook, til det lokale vielseskontor i den by vi skal giftes.
Det fortalte mig alt.

Besvar