Dansk pige og Amerikaner

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LHH
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26.05.2022 22:47:49

Dansk pige og Amerikaner

Indlæg af LHH » 09.07.2022 20:12:44

Hej, jeg på bar bund og har prøvet at google mig lidt frem til noget, men finder det vildt svært. Hvis en hjælpsom sjæl kan guide mig i den rigtige retning vil jeg være så taknemlig! Jeg fandt kun dette forum ved et held og ved ikke hvor ellers at jeg kan søge eller finde hjælp.

Jeg er en dansk pige på 21 og min kæreste på 24 er Amerikaner. Vi har en drøm om at blive gift og bo i Danmark.
Vi har kendt hinanden i lidt over 1,5 år og været sammen i 1 år. Vi mødte hinanden online under corona og som mange andre havde vi problemer med at mødes. Vi har mødt hinanden 2 gange, en gang hvor han besøgte mig her i Danmark og mig en gang hvor jeg besøgte ham i USA.

Vi har på det seneste snakket om muligheden for at han kunne flytte hertil om et år, men jeg ved ikke om det faktisk er muligt. Lang distance har været rigtig hårdt for os og uden mange faste datoer er det endnu sværer.


Hvis han skal flytte her til Danmark til fx Efteråret 23, hvad skal han have gjort inden da og have styr på, så han ville kunne flytte her?
Eller vil det være en mulighed at blive gift i Danmark selvom han ikke bor her, og ville det hjælpe til i processen for ham at flytte her?
Kan jeg gøre noget for at hans flytning bliver mulig eller nemmere?

Vi vil såvidt muligt gerne undgå 24 års reglen da processen så vil ende med at tage mindst 3 år og indtil 2025...


Med taknemlige og desperate hilsner
L.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Dansk pige og Amerikaner

Indlæg af mh1 » 15.07.2022 08:35:11

Har du kigget på EU-reglerne? Eftersom I er ude i langtidsplanlægning er de måske løsningen.

https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... eureglerne
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar