Marryfromhome.com

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MaDid
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10.12.2021 19:25:53

Marryfromhome.com

Indlæg af MaDid » 19.02.2022 05:18:59

Hej allesammen.

Min kæreste og jeg har gang på gang fået afslag på hendes visum ansøgning til at komme til Danmark.

Vi har derfor kigget nye veje i håbet om at være sammen og her falder vi over marryfromhome.com.

Er der nogen der har erfaringer med den her hjemmeside eller som ved om et sådant ægteskab ville være gyldigt i, Danmark.

Det jeg hæfter mig ved er at hvad jeg kunne læse mig frem til så er et ægteskab ikke gyldigt i Danmark hvis begge partner ikke er samtidig til stede. Men gælder det online?

Tak for jeres tid.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Marryfromhome.com

Indlæg af skaanebo » 19.02.2022 08:49:45

Det vil ikke være gyldigt i Danmark.

Crosscut
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14.06.2022 08:31:49

Re: Marryfromhome.com

Indlæg af Crosscut » 14.06.2022 08:50:38

Hej

Jeg har samme plan :)

Det er korrekt, at man skal være tilstede sammen når man bliver gift, ellers vil ægteskabet ikke være gyldigt. Men er I tilstede på samme tid, mener jeg, at det vil være gyldigt i danmark.

I ægteskabsloven LBK nr 771 af 07/08/2019 står følgende:

Kapitel 2 a
Anerkendelse af ægteskaber, der er indgået i udlandet
§ 22 b. Et ægteskab, der er indgået i udlandet, anerkendes, hvis ægteskabet er gyldigt i det land, hvor ægteskabet er indgået, jf. dog stk. 2.
Stk. 2. Et ægteskab, der er indgået i udlandet, anerkendes ikke,
1) hvis parterne ikke var samtidig til stede ved vielsen,
2) hvis der er bestemte grunde til at antage, at der er tale om et proformaægteskab, der blev indgået med det afgørende formål at opnå ret til ophold i Danmark, i et land, der er tilsluttet Den Europæiske Union eller er omfattet af aftalen om Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, eller i Schweiz,
3) hvis en part ved vielsen ikke var fyldt 18 år, eller
4) hvis anerkendelse af ægteskabet strider mod grundlæggende danske retsprincipper.
Stk. 3. Uanset stk. 2 anerkendes ægteskabet, hvis der foreligger tvingende grunde herfor og parterne stilles i en urimelig situation, hvis ægteskabet ikke anerkendes.
Stk. 4. Betingelsen i stk. 2, nr. 3, gælder ikke for EU-/EØS-borgere og disses ægtefæller.
§ 22 c. Et registreret partnerskab, der er indgået i udlandet, anerkendes, hvis betingelserne i § 22 b er opfyldt og retsvirkningerne af partnerskabet svarer til retsvirkningerne af registreret partnerskab efter dansk ret.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Marryfromhome.com

Indlæg af skaanebo » 14.06.2022 10:01:05

Desværre. Ægteskab indgået online anerkendes ikke i DK. Begge parter skal være fysisk til stede samme sted.

Besvar