Ægteskab med asylansøger

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
KarstenX
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09.02.2022 14:42:18

Ægteskab med asylansøger

Indlæg af KarstenX » 09.02.2022 14:53:50

Jeg er dansk statsborger og min kæreste er fra Zambia. Pt er hun på et asylcenter og har ventet et par år på om hun kunne få ophold efter at være blevet mishandlet af sin tidligere danske kæreste.
I mellemtiden er vi blevet kærester og vil selvfølgelig gerne være sammen og har afventet en afgørelse og nu lader det til, at de ikke vil give hende ophold på det grundlag.
Desværre kan vi ikke blive gift fordi hun har status som asylansøger, selv om Familieretshuset har oplyst mig om, at der kan gives en undtagelse i visse situationer hvor hun har opholdt sig i landet i mere end 2 år, hvilket hun har og at vi har været kærester i 3 år (mener jeg så et sted at det var 1 år, men telefonisk fik jeg at vide det er 3 år). Vi har kendt hinanden i længere tid men har ikke være kærester uafbrudt i hele perioden så jeg ved ikke om det er værd at ansøge på det grundlag.
Hun har fået at vide at andre er taget til Tyskland og søgt asyl der og derefter fået lov at gifte sig med sin danske kæreste. Er der nogen der kender reglerne for det? Kan det lade sig gøre uden at jeg bor i Tyskland, hvis jeg får en attest fra Familierethuset?

Jeg har selv en datter, der bor i Danmark, så jeg kan ikke flytte til et andet land uden videre.

Har vi andre muligheder lige nu? Håber nogen har gode råd eller informationer, der kan hjælpe os.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ægteskab med asylansøger

Indlæg af mh1 » 10.02.2022 08:25:41

Tyskland erformkdentlig kun en mulig løsning for krigsflygtninge, fordi Tyskland ikke betragter hverken det krigsplagede hjemland eller Danmark for sikre lande for krigsflygtninge. Der er derfor risiko for at din kæreste hverken får asyl eller liv til at gifte sig.

Hvad er der i vejen for at I dammen rejser til Zambia og bliver gift?
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar