Legalisering af dåbsattest mm, hvordan?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MrsRock
Indlæg: 4
Tilmeldt: 08.01.2021 10:25:12

Legalisering af dåbsattest mm, hvordan?

Indlæg af MrsRock » 03.06.2021 08:32:23

Hej,

Jeg er blevet kristen gift i Libanon med en syrer. Vi planlægger at blive her i Libanon.

For at få ægteskabet registreret i staten i Libanon, beder de om nogle ting fra os.
Jeg skal bruge stempler og underskrifter på de danske papirer såsom dåbsattest og det såkaldte "single status" dokument, som jeg udskrev fra borger.dk inden brylluppet.
Vi blev derfor henvist til den Danske ambassade. Da jeg bad om en tid til at få gjort dette svarede de:

If your documents are issued in Denmark please note that the Embassy does not legalize documents issued in Denmark. A document issued in Denmark must be legalized in Denmark followed by the Lebanese Embassy in Sweden.

Following is the link about legalisation: https://libanon.um.dk/en/travel-and-res ... documents/

Så nu er jeg en smule forvirret.. Vil de have at jeg skal rejse til Danmark for at få et stempel på et papir? Jeg kan faktisk umuligt gøre dette, da jeg også er højgravid. Der må da være en lettere måde?

Jeg håber at der er en venlig sjæl som gider at hjælpe mig med at finde en løsning. Tak.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Legalisering af dåbsattest mm, hvordan?

Indlæg af mh1 » 03.06.2021 09:44:52

mh
Rådgiver for ÆUG

MrsRock
Indlæg: 4
Tilmeldt: 08.01.2021 10:25:12

Re: Legalisering af dåbsattest mm, hvordan?

Indlæg af MrsRock » 04.06.2021 10:02:37

Tak. Men hvordan får jeg så dokumenterne med en original underskrift? Det er jo en del af hvad de beder om her, og det skal de så til syneladende også bruge i UM. Hvad jeg kunne se, så kan jeg kun bestille dokumenterne til min e-boks eller til afhentning, da min adresse her ikke er registreret i Danmark, hvor jeg blot står som "udvandret". Digital signatur falder heller ikke ind under denne type dokumenter så jeg.

MrsRock
Indlæg: 4
Tilmeldt: 08.01.2021 10:25:12

Re: Legalisering af dåbsattest mm, hvordan?

Indlæg af MrsRock » 04.06.2021 10:07:18

Ej undskyld. Der står jo at jeg kan få digital signatur på dokumenter fra kirkeministeriet. Jeg antager at det er dem som står for dåbsattest og bogføring af min person attest. Så det skulle jo gå i orden. Min fejl. Tak igen. :mrgreen:

Besvar