Tvivl om "boligkravet"

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lassemoerck
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23.05.2020 23:25:21

Tvivl om "boligkravet"

Indlæg af Lassemoerck » 23.05.2020 23:33:24

Hej

Jeg er dansker og arbejder lige nu i Mexico for universitet i Xalapa. Nu til sommer flytter jeg til DK med min mexicanske kæreste, hvor vi har planer om at gifte os sådan at hun kan få lov til at blive.

Vi har fået mulighed for at fremleje en andelsbolig fra d. 1. august, med en kontrakt på minimum 1½ år, som jeg så vidt jeg kan forstå opfylder boligkravet til mig som dansker. Men, her på siden står der dog at "Ved andelsboliger, skal lejemålet være tidsubegrænset".
Så mit spørgsmål er, om der er nogen ved om dette også gælder ved fremleje af en andelsbolig? eller gælder det kun ved køb af andelsbolig?

Altså, med denne kontrakt opfylder jeg så boligkravet?

Vi vil sætte stor pris på det, hvis nogen kunne hjælpe.
Mange tak på forhånd
Med venlig hilsen
Lasse

BNS82
Indlæg: 128
Tilmeldt: 09.04.2018 11:44:09

Re: Tvivl om "boligkravet"

Indlæg af BNS82 » 04.06.2020 21:48:10

Jeg kan ikke se hvorfor det ikke gør, da fremleje af en andelsbolig er et lejemål af en andelsbolig og dermed ikke din andel, så jeg ville ikke satse på det vil opfylde boligkravet.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Tvivl om "boligkravet"

Indlæg af mh1 » 04.07.2020 10:08:14

Når man køber en andelsbolig ER det jo tidsubegrænset, så kravet gælder for fremleje - og det vil igen sige at der er meget lidt sandsynlighed for at en andelsbolig opfylder boligkravet, da de færreste tillader tidsubegrænset fremleje.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar