skal jeg stille økonomisk garanti

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
treba
Indlæg: 4
Tilmeldt: 07.02.2016 16:19:45

skal jeg stille økonomisk garanti

Indlæg af treba » 09.04.2020 20:36:18

Jeg har læst Familieretshuets dokumenter vedr ægteskab i Danmark, ifm jeg gerne vil giftes med min udenlandske mand.
Men jeg behøver alligevel lidt hjælp :)
Vi blev gift i Ghana for 4 år siden, men kan ikke få registreret vielsesattesten i Danmark, før vi får stemplet den af Justitsministeriet og ambassaden i Ghana. Det har lange udsigter pga de lukkede grænser (corona), så derfor ønsker vi i stedet at blive gift i Danmark.
Jeg er dansk statsborger, min mand ghanesisk. Han har permanent arbejds- og opholdstilladelse fra Italien, og bor midlertidigt i Tyskland (udløber ultimo maj). Jeg tænker, vi har de nødvendige dokumenter, der efterspørges, men gælder reglen også i vores tilfælde, at jeg skal garantere 100.000 kr de næste 5 ? år. Og hvad er reglerne ift opholdstilladelse i Danmark, når han er gift ?
Mvh Treba

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: skal jeg stille økonomisk garanti

Indlæg af mh1 » 13.04.2020 20:05:17

I kan ikke blive gift i DK, når I allerede er gift.
mh
Rådgiver for ÆUG

treba
Indlæg: 4
Tilmeldt: 07.02.2016 16:19:45

Re: skal jeg stille økonomisk garanti

Indlæg af treba » 17.04.2020 11:06:34

Jo, det kan vi godt, jf svar fra Vielseskontoret i Kbh.kommune. Vi har valgt ikke at få registreret det ghanesiske vielsespapir i Dk, da det indebærer, at vi skal ha apostille-stemplet det i Ghana i Udenrigsministeriet og på Dk-ambassaden i Accra. Det har lange udsigter i disse corona-tider. Så derfor er vielse i Danmark at foretrække.
Jeg har prøvet at undersøge videre ift at stille øko.garanti og er kommet frem til, at ved indsendelse af prøvelsesattest-ansøgning til Familieretshuset, underskriver vi også, at vi har læst og forstået Ægteskabserklæringen paragraf 11b om familiesammenføring og de økonomiske forhold.
Selve fs-ansøgningen sendes til Udenrigsministeriet, som bedømmer økonomi og fremtidig ophold i Dk.

xroz
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28.06.2018 14:27:14

Re: skal jeg stille økonomisk garanti

Indlæg af xroz » 17.04.2020 16:15:06

Før i kan blive gift i danmark, skal din ghanske mand også vedhæfte en civil status attest, som også skal være apostlestillet i ghana, og den vil så sige at han allerede er gift (med dig) og derfor vil familieretshuset formegentligt ikke udstede en prøvelsesattest.

Besvar