Prøvelsesattest / ægteskabsattest - Civilstandsattest

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kim2810
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05.09.2019 15:32:52

Prøvelsesattest / ægteskabsattest - Civilstandsattest

Indlæg af kim2810 » 05.09.2019 15:43:14

Hej Forum,

Min bedre halvdel og jeg selv skal giftes, og vi har derfor sendt en ansøgning til familieretshuset, da min bedre halvdel er født i Argentina, men har et dobbelt statsborgerskab i kraft af sit italienske og argentinske statsborgskab. Hun flyttede fra Argentina til Spanien for 19 år siden i en alder af 19 -20 år og flyttede til Danmark for 10 år siden. Vi har boet sammen i Danmark i alle 10 år samt i Spanien i små to år. Spanien giver ikke civilstandsattester til andre end deres statsborger og Italien har hun aldrig boet i, og Argentina er ved at være små 20 år siden. På vores danske bopælsattest står der at hun er ugift og vi her ligeledes et datter sammen der er født i Danmark samt arbejde etc.. Vores udfordring er, at vi ikke kan få en civilstandsattest fra Spanien, og Argentina synes ikke rigtig at give mening, da det er meget lang tid siden. Er der nogle der har nogen lignende erfaringer om hvorvidt vi skal forsøge at fremskaffe en Argentinsk civilstandsattest eller det uordnet set ift vores og hendes historik

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Prøvelsesattest / ægteskabsattest - Civilstandsattest

Indlæg af gambler » 05.09.2019 17:41:37

i udgangspkt skal man have civilstandsattest fra ALLE lande man har boet i, og om det kan fraviges, er det jo kun
den myndighed der skal/kan/vil bruge dem, fravige

så ? rette sted : fam.rets huset, og hør hvordan de stiller sig til det, og sørg for at ? skriftligt, incl. svar

kim2810
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05.09.2019 15:32:52

Re: Prøvelsesattest / ægteskabsattest - Civilstandsattest

Indlæg af kim2810 » 05.09.2019 19:59:29

Tusind tak for svaret, det er da helt vildt kompliceret, men jeg skriver og ringer til familieretshuset

Besvar