er ikke helt sikker?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
pary

er ikke helt sikker?

Indlæg af pary » 23.08.2008 19:48:50

Hejsa med jer.

Jeg er meget usikker på hvordan man legalisere sit ægteskab bevis. Jeg blev gift i iran og der fik vi oversat vores vielses papir til engelsk af en authoirseret transalatør.

Men vil danmark acceptere dette? Kan man tage dokumentet med til den danske ambassade i iran og be dem om at stemple det eller hvordan forgår det lige....-?

mvh pary
" love has no limitations"

COkoye
Geografisk sted: Slagelse-Nigeria

Indlæg af COkoye » 23.08.2008 20:06:15

Hej
Hvis det er for at få registreret dit ægteskab i Dk,ville jeg bare tage begge dele med,den originale og den oversatte med op til borgerservice,og se hvad de siger.
Jeg tog i sin tid vores originale vielses attest og de ønskede så en fødsels navne attest fra min mand også,den havde jeg heldigvis lige en kopi af i tasken.....hihi..Det gik snilt,damen tog en kopi af det hele og det var det..

Måske kan dette link hjælpe dig

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/Legalisering/

Håber du finder ud af det.

Hej igen fra Conni
Alle vores drømme kan gå i opfyldelse - hvis vi har modet til at forfølge dem.(Disney)

ZB

Indlæg af ZB » 23.08.2008 21:28:13

Prøv at spørge hos udenrigsministeriet eller kontakt:

http://www.ambteheran.um.dk/da

pary

Ok...

Indlæg af pary » 24.08.2008 12:30:09

Jamen vi skal jo ha legaliseret det inden hun kommer herop på besøg. Vi er kun igang med at søge visum, og der på den danske ambassade i Iran, vil de jo nok se at vores vielse er ægte/gyldig eller hva nu man siger.

Selvom jeg er gift, SKAL man så registrere sit ægteskab her i dk, før hun kommer til dk og vi søger om FS? Jeg synes bare at der er mange som først registrere sit ægteskab når de søger om FS..?

En anden ting er det med fødsels attest, da de ikke for det nede i Iran, er det så nok med pas papir og deres form for cpr kort? Eller hvordan forgår det lige..

Mvh Pary

SraPacheco

Indlæg af SraPacheco » 25.08.2008 10:42:11

Hej!
Vi gik bare ind på det danske konsulat i Havana, da vi havde fået vores vielsesattest oversat til engelsk, og så fik vi et apostillestempel på originalen. Det tog ikke mange minutter, kostede selvfølgelig et gebyr svarende til de 160 kr det koster i udenrigsministeriet, og så har der ellers ikke været nogen problemer med at få ægteskabet registreret i DK.
Borgerservice skulle bare have en kopi af vielsesattesten og det var så det. Det samme i forbindelse med vores ansøgning om familiesammenføring. Ingen problemer i det overhovedet.
Så jeg vil da anbefale jer at tage et smut omkring den danske ambassade og få et stempel på jeres vielsesattest, så får I i hvert fald ikke problemer med det.
Hilsen Unna

pary

takker for info...

Indlæg af pary » 27.08.2008 18:49:41

tak for de links.. Det var rigtig god hjælp.
Der var bare så meget læse stof og jeg har sendt mail til den danske ambassade i tehran og til UM. Jeg har ik fået noget respons endnu.. Unna slutter af med at skrive vi bare kan tage til ambassaden og få stemplet. Er det så enkelt? Findes apostille stemplet hos alle danske ambassader?
Undskyld at jeg spørger så meget men er bare lidt forvirrede over alt dette..
Hvis vi bare skal ha det stempel, er det så noget min kone kan ordne alene i iran eller kræver det os at jeg er der- fordi hun har kopier af mit pas, kørekort, billeder. Jeg ved ik rigtig hva hun skal ha med...?
Jeg håber der er en venlig sjæl som kan gøre mig lidt klogere.. Hehe..
Mvh pary

Besvar