civiltilsstand
civiltilsstand
Når nu min kæreste og jeg skal giftes i sverige så skal min kæreste bruge et papir der viser han ikke er gift skal han medbringe det før han rejser fra sit hjemland eller er det noget vi kan få fat på efterfølgende og hvor får man det henne og er der noget man skal være specielt opmærksom på?
En rejse på tusind mil begynder med et enkelt skridt
-
ABJ78
Hej Solsikke.
Ja, civilstandsattesten er noget han skal have med hjemmefra. Nu ved jeg ikke hvor din mand er fra, men for os danske statsborgere kan vi henvende os hos folkeregisteret for en sådan attest. På attesten står så ens civilstand - altså om man er gift, ugift eller enke/enkemand. Den skal være på engelsk og stemplet og underskrevet af den myndighed, der udsteder den. Vær opmærksom på, at et sådant dokument er gyldigt i 2-3 måneder fra udstedelsesdatoen, så han skal ikke få den lavet for lang tid i forvejen. Hvis din kæreste tidligere har været gift kan I også risikere at skulle fremvise skilsmissepapirer.
Held og lykke med giftermålet
Ja, civilstandsattesten er noget han skal have med hjemmefra. Nu ved jeg ikke hvor din mand er fra, men for os danske statsborgere kan vi henvende os hos folkeregisteret for en sådan attest. På attesten står så ens civilstand - altså om man er gift, ugift eller enke/enkemand. Den skal være på engelsk og stemplet og underskrevet af den myndighed, der udsteder den. Vær opmærksom på, at et sådant dokument er gyldigt i 2-3 måneder fra udstedelsesdatoen, så han skal ikke få den lavet for lang tid i forvejen. Hvis din kæreste tidligere har været gift kan I også risikere at skulle fremvise skilsmissepapirer.
Held og lykke med giftermålet
-
SraPacheco
Hvis din kommende mand ikke umiddelbart kan få en civilstandsattest på engelsk, så er der da sikkert en eller anden autoriseret translatør på Haiti der kan oversætte den for ham - den slags plejer man at kunne betale sig fra de fleste steder i verden, så mon ikke det også kan lade sig gøre på Haiti?
Husk bare at det skal være en autoriseret translatør (det er altså ikke nok at han bare selv oversætter den, selv om han taler og skriver flydende engelsk).
Held og lykke med det.
Hilsen Unna
Husk bare at det skal være en autoriseret translatør (det er altså ikke nok at han bare selv oversætter den, selv om han taler og skriver flydende engelsk).
Held og lykke med det.
Hilsen Unna