Giftes i Malaysia?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Blossom

Giftes i Malaysia?

Indlæg af Blossom » 23.03.2017 09:00:48

Hej ÆUG,

Min forlovede befinder sig i Malaysia. Han er oprindeligt fra Yemen. Han er i Malaysia, for at bo hos søsteren, da der er krig i Yemen og han står uden arbejde.
Yemen er i hovedgruppe 4, derfor er det svært at han kan besøge mig i Danmark uden at være min ægtefælle. Vi prøver da stadig at se om vi kan få et visum, det ville være MEGET nemmere at blive gift i Danmark.

Men hvis sagen er at vi SKAL giftes før han kan komme til Danmark, så skal vi giftes i Malaysia. Jeg har søgt på det og fandt meget lidt.
Hvordan bliver man gift i dansk lov? Det skal lige siges at jeg er kristen og min forlovede er muslim. Er der nogen der ved hvordan og hvor vi skal gå hen? :(

Har fundet det her da jeg søgte og synes ikke det giver noget svar:

Getting Married in Malaysia
Civil Marriage by Normal License
Guidelines on Civil Marriages in Malaysia can be obtained from:
National Registration Department Headquaters
Kementrian Hal Ehwal Dalam Negeri
Lot 2G5 Presint 2
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62100 Putrajaya
Tel: +603 8880 7000
Fax: +603 8880 7059
Website: http://www.jpn.gov.my

Muslim Marriage
If one party is of Muslim faith, the couple must go through a Muslim ceremony and there is no question of a civil marriage.
Muslim marriages are under the state jurisdiction and therefore must be registered with the State Religious Office. Please consult the local Religious Office for further information.

Håber der er nogen som ved hvordan vi bliver gift i Malaysia på den nemmeste og hurtigste måde.
Mange tak.
Venlige hilsner fra,
Blossom
Jeg tror på mirakler <3

Blossom

Re: Giftes i Malaysia?

Indlæg af Blossom » 27.03.2017 12:02:33

Jeg håber der er nogen som ved hvad jeg skal gøre for at blive gift i Malaysia........ Hvem jeg skal kontakte og gå hen og dokumenterne. :(

skaanebo

Re: Giftes i Malaysia?

Indlæg af skaanebo » 27.03.2017 12:06:46

Du skal vel først konvertere til islam, da Malaysia er et strengt muslimsk land

Brug også søgefunktionen til at søge på Malaysia her på forum. Der har været skrevet om processen før.

Hvis du ikke ønsker at konvertere, ville det nok være mere oplagt, at I gifter jer i nabolandet Indonesien, hvor man ikke praktiserer en streng fortolkning af islam.

Besvar