CENOMAR fra Filippinerne, hjælp!!!!

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Fibalin

CENOMAR fra Filippinerne, hjælp!!!!

Indlæg af Fibalin » 13.03.2017 22:01:29

Er ved og planlægge et besøg fra min Filippinske kæreste, og kender bla. takket være ÆUG alle regler og hvilken dokumentation der er nødvendig.
Jeg ved at der skal bruges fødselsattest og CENOMAR med red ribbon og legaliseret på den danske ambassade i Manila.

Imidlertid er det min kærestes bror der ordner disse papirer, da min kæreste stadigvæk arbejder udenlandsk lidt tid endnu, han klargører dem bare for hende til hun lander i Manila.

Nu er jeg så stødt på en uventet problematik i forbindelse med CENOMAR, fordi broderen siger han har brug for info omkring mine forældres navn min mors fødenavn og begge deres fødselsdatoer incl. info omkring mig.

Jeg tror broderen har gang i noget forkert, men kan ikke få fat i ham pga. tidforskel lige pt. men han skal ordne papirerne i morgen, så et svar haster rimeligt meget.
Har læst mig til at når man skal have CENOMAR spørger de til "Purpose" og der kan man vælge om det er til arbejde, travel/passport etc.
Jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor de skal have oplysninger om mine forældre og mig, det er jo bare et document der skal vise at pigen er ugift, og vi skal ikke bruge det andre steder en måske denne gang hun er på besøg i DK, vi har ikke helt besluttet det endnu.

Er der nogle der kan hjælpe, hvad har i brugt som purpose på jeres CENOMAR, jeg ved at AU-pairs bruger arbejde som purpose for at bevise for sin arbejdsgiver at man er ugift, har her til aften talt med en Filipinsk veninde som er gift med min kammerat, og hun var AU-pair og brugte den samme CENOMAR til at blive gift, hvor den fik red ribbon og stempler på det filippinske konsulat i DK.

Fibalin

Re: CENOMAR fra Filippinerne, hjælp!!!!

Indlæg af Fibalin » 14.03.2017 17:05:33

Opdatering

Broderen havde fået nogle forkerte oplysninger fra en kollega der var nyligt gift, det viste sig at alle oplysninger vedr. mine forældre og mig selv var unødvendige og han forlod i dag NSO med både CENOMAR og birth certificate i hånden, så alt godt :D :D

JamTheDane

Re: CENOMAR fra Filippinerne, hjælp!!!!

Indlæg af JamTheDane » 15.03.2017 16:58:57

Godt at høre, der skulle heller ikke være nogle problemer i det.
Husk at det kan tage et par uger i alt at få den forbi den danske embassade, og det er lidt en joke, det stempel du får siger bare noget i retning af "vi har set papiret, og vi tager ingen ansvar eller stilling til noget på dette papir, men her er et stempel". Men nogle skrankepaver til have det, så må man hellere have det, for en sikkerheds skyld :)

Besvar