Hej alle sammen!
Min mand, Denis, og jeg blev gift i Uganda d. 15 april i år. Nu er han kommet til danmark og vi er ved at planlægge dansk kirkevielse. Eller det vil sige "kirkelig velsignelse", som det hedder når det er et borgerligt indgået ægteskab man ønsker velsignet fra kirken.
Samtidig er jeg ved at søge om navneændring så jeg kan få Denis' efternavn (ligesom han også tager mit mellemnavn).
På de forskellige ansøgningsblanketter spørges til CPRnumre, men sådan et har Denis jo ikke når han bare er her på besøgsvisum.
Er der nogen der har erfaringer med hvordan man så forholder sig? Kan man bare udfylde med hans fødselsdato og udlade de fire sidste cifre? har han fået et sags- eller udlændigenummer i forbindelse med at han er givet visum som man skal bruge eller hvordan er det lige det hænger sammen?
Håber nogen kan hjælpe, så vi kan komme igang med ansøgningerne.
På forhånd tak - Linda
CPR-nummer
-
Jeg er faktisk selv lige løbet ind i de problemer. Jeg udfyldte uden cpr, men blev derpå ringet op af kirkekontoret, da de skal bruge et cpr. Vi kom frem til, at når der ikke findes et cpr, så skal man vedsende fødselsattest fra hjemlandet, og en kopi af passet. De kan nemlig ikke bare give os et hvilketsomhelst navn.
Det med fødselsattesten er det sværeste, min tilkommende får sin bror til at scanne det og derpå maile det.
Det med fødselsattesten er det sværeste, min tilkommende får sin bror til at scanne det og derpå maile det.