legalisering af vielsesattest fra libanon

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
tayobi

legalisering af vielsesattest fra libanon

Indlæg af tayobi » 31.10.2014 13:52:30

hej allesammen

jeg har hørt dokumenter skal legaliseres af det land, som har udstedt dokumenterne.
og dokument blev oversættet af en autoriseret translatør i libanon,
mit spørgsmål er
skal den dokument som blev oversættet af en autoriseret translatør skal ligaliseringet af myndighed i libanon før jeg kan afleverer det her i dk og får det legaliseres ???? eller skal den original vielsesattest som er på arabisk kun legaliseres
tak

fundiver199

Re: legalisering af vielsesattest fra libanon

Indlæg af fundiver199 » 31.10.2014 16:14:15

Både original og oversættelse skal legaliseres, hvilket man typisk klarer i samme omgang. Legalisering er en proces i to trin, der starter ved en overordnet myndighed i det land, hvor dokumentet er udstedt, typisk Udenrigsministeriet. Og herefter afsluttes den af den diplomatiske repræsentation for det land, hvor dokumentet skal anvendes.

Det hele handler om at bekræfte ægtheden af dokumentet, og det som den overordnede myndighed (typisk Udenrigsministeriet) bekræfter, er, at den person fra eksempelvis en kommune, der har skrevet under på et dokument, rent faktisk har lov til at gøre det.

Herefter er repræsentationens rolle vel groft sagt at bekræfte, at ja det er virkelig sådan, at Udenrigsministeriets underskrift samt rødt bånd og laksejl ser ud i det pågældende land.

Det hele handler om, at den myndighed, der skal anvende dokumentet til sagsbehandling i et andet land, kan føle sig tryg ved, at det faktisk er ægte.

tayobi

Re: legalisering af vielsesattest fra libanon

Indlæg af tayobi » 31.10.2014 18:39:33

Nu er jeg helt med tusind tak for dit hurtigt svar.

Besvar