Ægteskab med en thailander

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
osh

Ægteskab med en thailander

Indlæg af osh » 05.08.2014 18:09:49

Hej Vil høre om nogle kan hjælpe, jeg har mødt en thailander, og vi er blevet kærester, der er desværre bare det at hun har været her for længe, længere end de 90 tilladte dage, det havde hun også da jeg mødte hende, men jeg holder meget af hende, er der nogen mulighed for at blive gift, da hun jo har opholdt sig i landet for længe, hun er vel nødt til at rejse hjem først ??

fundiver199

Re: Ægteskab med en thailander

Indlæg af fundiver199 » 05.08.2014 18:25:07

Ja hun må rejse hjem, og så kan du besøge hende der, og I kan gifte jer i Thailand. Hvis hun udrejser "frivilligt", kan I med lidt held undgå, at hun bliver indberettet til SIS som uønsket i Schengen. En SIS-indberetning vil typisk gælde for 2 år og medfører, at man ikke kan få opholdstilladelse efter dansk lovgivning.

Hvis hun ikke bliver indberettet til SIS, kan I søge om familiesammenføring, efter I er blevet gift. Hun afleverer sin del af ansøgningen til ambassaden i Bangkok, og du afleverer din her i Danmark. Når den er godkendt, rejser hun så hertil.

Ved SIS-indberetning er der ikke andet at gøre end at vente, til den udløber, eller udnytte retten til fri bevægelighed i EU.

Læs ÆUGs vejledninger under "rådgivning", der står både noget om danske familiesammenføringsregler og om den fri bevægelighed.

Besvar