Enke fra Filippinerne

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jp1908

Enke fra Filippinerne

Indlæg af jp1908 » 02.01.2014 19:32:10

Hjælp

Jeg vil gerne giftes med min filippinske kæreste, hun har attesterne fra Filippinerne, men i Filippinerne registreres man ikke som enke, så i hendes attest er hun gift, men sammen med attesten er hendes tidligere mands dødsattest. Min kæreste spurgte myndighederne om der ikke skulle stå enke på attesten, men fik at vide, at det kunne man ikke.

Nu er problemer så at Kommunen ikke vil akseptere at der står at hun stadig er gift, og er fuldstændig ligeglad med at hun også har mandens dødsattest.

Hvad gør vi ??

Hilsen
JP

fundiver199

Re: Enke fra Filippinerne

Indlæg af fundiver199 » 02.01.2014 19:42:53

Forsøger at få kommunen til at komme til fornuft evt. med assistance fra en advokat eller anden bisidder. Alternativt kan I også vælge at gifte jer på Filippinerne. Men det burde jo ikke være nødvendigt, da det i hvert fald for mig lyder som om, I blot har været uheldige at løbe ind i en kommunalt ansat, der mildt sagt ikke stod forrest i køen, da der blev delt hjerneceller ud.

MARIA2010

Re: Enke fra Filippinerne

Indlæg af MARIA2010 » 03.01.2014 13:37:35

jp1908 skrev:Hjælp

Jeg vil gerne giftes med min filippinske kæreste, hun har attesterne fra Filippinerne, men i Filippinerne registreres man ikke som enke, så i hendes attest er hun gift, men sammen med attesten er hendes tidligere mands dødsattest. Min kæreste spurgte myndighederne om der ikke skulle stå enke på attesten, men fik at vide, at det kunne man ikke.

Nu er problemer så at Kommunen ikke vil akseptere at der står at hun stadig er gift, og er fuldstændig ligeglad med at hun også har mandens dødsattest.

Hvad gør vi ??

Hilsen
JP
Try to have it authenticated with the DFA -Red Ribbon then forward it to the Danish consulate in Manila to be legalized.

Hope it helps.

Besvar