Hvis man bor i Sverige, men arbejder i Dk og ønsker at registrere udenlandsk ægteskab, hvordan foregår det så? Er det nødvendigt at gøre det i begge land.. Samt hvilke dokumenter kræver de at se, når man skal registrere vielsen? Samt er en kopi af ens vielsesattest fint nok? Tak for svar
Både sverige og dk?
Både sverige og dk?
Hej
Hvis man bor i Sverige, men arbejder i Dk og ønsker at registrere udenlandsk ægteskab, hvordan foregår det så? Er det nødvendigt at gøre det i begge land.. Samt hvilke dokumenter kræver de at se, når man skal registrere vielsen? Samt er en kopi af ens vielsesattest fint nok? Tak for svar
Re: Både sverige og dk?
Hej, selvom ingen har svaret, melder jeg lige ud, at jeg har fået svar på det meste ift. registrering af vielsen i Sverige. Men endnu ikke hvad der kræves, for at få det registreret i DK også, efter det er blevet registreret i Sverige..? Kan det tænkes, at de danske myndigheder bare kan videreføre den svenske registrering i det danske system? Håber nogle kender svaret på dette

-
fundiver199
Du skal kun registrere vielsen i det land, hvor du bor.
Også selvom jeg arbejder i dk, og snart skal søge eu-sygesikringskort til min mand? Tak
-
fundiver199
Den danske kommune skal nok fortælle dig det, hvis de mener, at de har brug for at se en kopi af vielsesattesten. Du kan jo tage den med for en sikkerheds skyld, det kan der ikke ske noget ved.